آلوچه برای این افراد مضر است


۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۰۸:۵۰ | کد خبر: ۲۲۲۷۰ چاپ

 عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه با اشاره به محدودیت مصرف آلوچه برای برخی افراد خاطرنشان کرد که کالری آلوچه چندان پایین نیست و هر ۱۲ عدد آلوچه متوسط حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد.

آلوچه برای این افراد مضر است
کلانشهر : آلوچه میوه نوبرانه بهاری است که به دلیل طعم ترش آن طرفداران بسیاری دارد و مطلوب اکثر ذائقه‌ها است.

به گفته دکتر سمیرا ربیعی این میوه دارای ویتامین‌های مختلف نظیر C، A وبرخی ویتامینه های گروه Bو مواد معدنی نظیر فسفر و پتاسیم است.

 ربیعی با اشاره به این که مصرف آلوچه باید در برخی افراد با احتیاط صورت گیرد گفت: بیماران کلیوی و افراد مستعد تشکیل سنگ‌های کلیوی به دلیل میزان بالای اسید اگزالیک موجود در گوجه‌سبز باید مصرف این میوه را محدود کنند.

به گفته وی بیماران مبتلا به زخم معده، ریفلاکس معده و سایر بیماری ‌های گوارشی نیز به دلیل میزان بالای اسید سیتریک و اسید مالیک موجود در آلوچه باید در مصرف این میوه محتاط باشند.

این عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف این میوه در کودکان زیر سه سال نیز به دلیل احتمال بروز حساسیت باید با احتیاط صورت گیرد. این حساسیت ممکن است به صورت حساسیت‌های پوستی، اگزما، سرخ شدن و خارش شدید پوست بروز کند.

توصیه های تغذیه ای:

دکتر سمیرا ربیعی در ادامه سخنان خود به بیماران کلیوی و افراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه کرد در هنگام مصرف آلوچه از افزودن نمک به آن پرهیز کنند.

وی شست و شوی کامل و ضدعفونی آلوچه قبل از مصرفش را ضروری برشمرد و تاکید کرد: آلوچه ممکن است به فضله پرندگان آلوده باشد. همچنین در تماس مستقیم با دست فروشندگان قرار دارد که درصورت بیمار بودن آنان احتمال انتقال آلودگی و بیماری به میوه و مصرف کننده وجود دارد. بنابراین حتما باید پیش از مصرف میوه را به خوبی شست و ضدعفونی کرد.

دکتر سمیرا ربیعی با اشاره به کالری این میوه نوبرانه گفت: برخلاف تصور عموم انرژی آلوچه چندان پایین نیست و هر ۱۲ عدد آلوچه متوسط، یک واحد میوه محسوب می شود که حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین افراد دارای اضافه وزن نباید در مصرف آلوچه زیاده‌روی کنند.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code