مقتول 2 همسر و چندین فرزند داشت که در جلسه محاکمه فرزندان مقتول برای قاتل درخواست قصاص کردند اما با گذشت 6 سال دو خانواده در ازای دریافت دو و نیم میلیارد تومان از قصاص گذشتند

قتل مرد فلفل فروش با شوخی بچگانه/ قاتل بخشیده شد!
کلانشهر : این حادثه اواسط سال95 در یکی از روستاهای اطراف بندرعباس اتفاق افتاد. آن روز پسر جوان به نام سعید که ساکن بندرعباس بودند همراه برادرش برای تفریح به یکی از روستاهای اطراف رفته بودند. در جاده چند نفر از روستاییان مشغول فروختن فلفل و دیگر محصولات کشاورزی بودند. در این بین برادر سعید که رانندگی می‌کرد در یک لحظه تصمیم گرفت با روستاییان شوخی کند. او فرمان خودرو را به سمت بساط یکی از فلفل فروش‌ها کج کرد که در اثر برخورد سپر خودرو با کیسه، فلفل‌ها روی زمین ریختند.

روستاییان که از این شوخی ناراحت شده بودند به تعقیب سعید و برادرش پرداختند و کمی جلوتر توانستند سد راهشان شوند و خودروی‌شان را متوقف کنند. چند نفر از روستاییان برادر سعید را از خودرو پیاده کردند و با او درگیر شدند. در این بین سعید که دید برادرش در حال کتک خوردن است برای دفاع از او یک چاقو از داخل خودرو برداشت و با آن ضربه‌ای به مرد سالخورده‌ای که با برادرش درگیر شده بود، زد.

محکوم به قتل عمد

هرچند او قصد قتل نداشت، اما همین ضربه کافی بود تا این مرد جان خود را از دست دهد و سعید به اتهام قتل عمد  بازداشت شود. مقتول 2 همسر و چندین فرزند داشت که در جلسه محاکمه فرزندان مقتول برای قاتل درخواست قصاص کردند. قضات دادگاه سعید را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند و مدتی بعد این رای در دیوانعالی کشور تایید شد. با تأیید حکم، شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد. این در حالی بود که مسئولان واحد صلح و سازش زندان بندرعباس و شورای حل اختلاف از یک سو و خانواده سعید از سوی دیگر به‌دنبال جلب رضایت اولیای دم بودند.

تعداد زیاد اولیای دم کار را برای تیم صلح و سازش دشوار می‌کرد با وجود این آنها بعد از ماه‌ها تلاش موفق شدند رضایت فرزندان همسر اول مقتول را جلب کنند. آنها در ازای دریافت یک میلیارد تومان قاتل را بخشیدند؛ با این حال فرزندان دومین همسر مقتول همچنان خواسته‌شان قصاص بود. چند روز قبل در شرایطی که همه‌‌چیز برای اجرای حکم قصاص مهیا بود بار دیگر تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم از سر گرفته شد. هرچند آنها می‌گفتند حکم باید اجرا شود اما وقتی رایزنی‌ها ادامه پیدا کرد در نهایت حاضر شدند در ازای دریافت مبلغ 1.5میلیارد تومان قاتل را ببخشند. در این شرایط بود که سعید پس از گذشت 6سال از چوبه دار نجات یافت و قرار است به‌زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شود.