وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش در رشت خبر داد:

۴۳ درصد از پست های حوزه جوانان در ادارت کشور خالی است


۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۱۸:۵۰ | کد خبر: ۲۲۲۹۶ چاپ

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به پست های سازمانی مربوط به حوزه جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: از ۸۲۰ پست حوزه جوانان در ادارات کشور، ۴۳ درصد آن خالی است و از سوی دیگر، تعداد زیادی از پستهای جوانان در جاهای دیگر مشغول بکار هستند.

۴۳ درصد از پست های حوزه جوانان در ادارت کشور خالی است
کلانشهر: وحید یامین‌پور روز سه‌شنبه در نشست روسای گروه و کارشناسان حوزه مشارکتهای اجتماعی ورزش و جوانان سراسر کشور که در رشت برگزار شد، اظهار داشت: کنش‌گری سازمانهای مردم نهاد نباید معطوف به قدرت و مسایل سیاسی شود چون در نهایت این امر منجربه فساد خواهد شد.

وی افزود: البته مسئله اهمیت مشارکتهای جوانان در مسایل اجتماعی، مسئله ای غیرقابل انکار است و الگوی فعالیتهای جوانان نیز در مسائل انقلاب در جهان، معیار است و ما نیز برای ارتقای فعالیتهای جوانان هدف گذاری کردیم و هنر ما جلب مشارکتهای اجتماعی جوانان است.

وی گفت: اکنون ۱۰۰ هزار تشکل مردمی در کشور داریم و از این تعداد چهار هزار سمن مربوط به حوزه جوانان است که تحت مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش ادامه داد: برای ارتقای جایگاه جوانان در وزارت ورزش نیز در دیدار با رییس جمهوری، تصمیم به احیای دبیرخانه حوزه جوانان در نهاد ریاست جمهوری بود چون احیای سازمان ملی جوانان ملزم به تصمیم گیری در مجلس و مشمول زمان بود.

یامین‌پور خاطرنشان کرد:ما حامی فعالیتهای سمن ها هستیم و برای ارتقای جوانان، هدف‌گذاری کرده‌ایم و هنر ما نیز جلب مشارکتهای اجتماعی جوانان است و از سوی دیگر، سمن های موفق، سمن‌هایی هستند که به شکل شرکتی مشغول به کار هستند و به مرحله درآمدزایی و استخدام نیرو رسیدند و از مرحله فعالیتهای داوطلبانه عام المنفعه خارج شده اند.

حل مشکلات جوانان در هیاهوی ورزش به حاشیه نرود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست به اهمیت فعالیت جوانان در این اداره اشاره و اظهار کرد: در هیاهوی ورزش، نباید حل مشکلات جوانان به حاشیه برود و باید برای این بخش نیز اهمیت ویژه‌ای قایل شویم.

جهانبخش آرمان افزود:با وجود اینکه جوانان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و سایر حوزه ها نقش آفرینی و افتخارافرینی می کنند، باید به مشکلات آنان توجه و این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: ما نیز در گیلان همانند وزارت ورزش و جوانان، مترصد کاهش معضلات و مشکلات امور جوانان هستیم که بی‌شک برای برطرف کردن معضلات جوانان، فقط اداره ورزش کارایی ندارد و باید همه نهادها و ارگان‌ها در این بخش سهم و مشارکت داشته باشند.

در نشست روسای گروه و کارشناسان حوزه مشارکتهای اجتماعی ورزش و جوانان سراسر کشور، علاوه برحضور وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، مسئولان امور جوانان استانهای مختلف کشور نیز حضور داشتند.

نظر شما:

security code