مواد مخدر جدید وارد کشور نشده است


۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۰:۳۸ | کد خبر: ۲۲۳۱۶ چاپ

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: ماده مخدر جدیدی وارد کشور نشده و بیشترین مصرف مواد مخدر نیز در حال حاضر تریاک است.

مواد مخدر جدید وارد کشور نشده است
کلانشهر :سردار مجید کریمی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا درباره آخرین روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی در قوه قضاییه به دولت ارسال شده است تا در کمیسیون‌های هیات دولت ارزیابی شده و پس از نهایی شدن به مجلس ارسال شود و در آنجا نیز تصویب و ابلاغ شود. ما امیدواریم تا پایان سال، قانون جدید در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش اعتیاد در زنان مواجه هستیم، ادامه داد: براساس آماری که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر شده است، خوشبختانه افزایشی در این زمینه نداشته‌ایم. اما متاسفانه با قبح شکنی‌ها مواجه هستیم و در مناطق آلوده مصرف می‌کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا درباره جمع‌آوری و انتقال مراکز کاهش آسیب به نقاطی خارج از مناطق مرکزی شهر گفت: پلیس هیچ موقع نمی‌گوید که مراکز کاهش آسیب جمع آوری و منحل شود. صحبت پلیس این است که این مراکز نباید در کنار پاتوق‌ها و مناطق آلوده باشد چراکه هرچه پاکسازی در این مناطق از سوی پلیس صورت می‌گیرد با توجه به وجود این مراکز کاهش‌آسیب نتیجه عکس دارد و باعث تجمع افراد معتاد از نقاط مختلف در این مناطق می‌شود.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این مراکز کاهش آسیب باید کار خود را انجام دهند، اما باید این مراکز به نقاطی منتقل شوند که برای مردم در این مناطق ایجاد مزاحمت نکنند و تجمع بعد از پاکسازی‌ها صورت نگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماده مخدر جدیدی وارد کشور شده است، گفت: خیر، ماده مخدر جدیدی وارد کشور نشده است و بیشترین مصرف مواد مخدر نیز در حال حاضر تریاک است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین درباره وضعیت اعتیاد در جامعه کارگری گفت: برابر آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است، حدود ۲۲ درصد جامعه کارگری درگیر اعتیاد هستند و در جامعه کارگری رویکرد ما پیشگیری است و در کنار سایر دستگاه‌هایی که کار پیشگیری را انجام می‌دهند، پلیس هم در این حوزه تلاش می‌کند.دستگاه‌های دیگر هم که در حوزه کارگری وظیفه دارند انشالله ورود کرده و در این زمینه به ما کمک می‌کنند.