هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد

همه برای متروپل گریستند؛کسی برای قربانی های سرطان در رشت عزاداری نمی کند


۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۲۰:۵۸ | کد خبر: ۲۲۳۵۱ چاپ

رضویان رئیس کمسیون بهداشت شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت حاکم گفت:ما کت و شلوار شیک می‌پوشیم و در جلسات می‌نشینیم و ۴سال تمام می‌شود و مشکلات زیست محیطی برای شهر و مردم حل نمی‌شود

همه برای متروپل گریستند؛کسی برای قربانی های سرطان در رشت عزاداری نمی کند
اختصاصی کلانشهر : رئیس کمسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: برای جانباختگان سرطان ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی رشت به قدر جانباختگان متروپل عزاداری نمی‌شود.

محمدحسین کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت امروز در جلسه صحن شورا هفته محیط زیست را تبریک گفت و افزود: متأسفانه تالاب عینک رشت به حال خود ر‌ها شده و وضعیت جایگاه دفن زباله سراوان بد است.

وی ادامه داد: رودخانه‌های رشت از آلودگی رنج می‌برند و در مدیریت پسماند رشت عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد.

کارگرنیا با بیان اینکه اقداماتی برای کاهش آلودگی شیرابه‌های سراوان به رودخانه‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: قرار است  سه لیتر بر ثانیه از ورود شیرابه‌های سراوان به رودخانه‌ها کاسته شود.
زباله سراوان پسماند سراوان

در ادامه این جلسه سید حسین رضویان رئیس کمسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد چون دو رودخانه زرجوب و گوهررود بیش از صد مدخل آلاینده دارند.

وی افزود: این صد مدخل آلاینده جان مردم رشت را به خطر انداخته است چون فاضلاب انسانی و پسابهای صنعتی به رودخانه‌های رشت می‌ریزد و مردم شهر رشت را درگیر سرطان می‌کند.

رضویان ادامه داد: متأسفانه خروجی برخی از بیمارستان‌هایی که تصفیه خانه دارند هم هنوز به رودخانه‌ها می‌ریزد.

عضو شورای شهرر شت گفت:کار تولیدی و فعالیت در بخش تولید خوب است اما تولیدات یک کارخانه نباید جان مردم را به خطر بیاندازد.

وی افزود:در شورای ششم گفتیم می‌خواهیم زبان مردم باشیم،حال مردم در فخب و سیاه اسطلخ چه گناهی کردند که در چنین وضعیتی هستند. معلوم نیست متولی چه کسی است؟

رضویان تأکید کرد:باید اخطار بدهیم به کسانی که آلودگی ایجاد کرده‌اند و اگر توجه نمی‌کنند وظیفه قانونی را انجام دهیم.

فقط با کت و شلوار شیک در جلسات می‌نشینیم اما مشکلات محیط زیست حل نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر زبان مردم است و مسأله محیط زیست و سلامت برای مردم در اولویت است.

این عضو شورا با انتقاد از وضعیت حاکم گفت:ما کت و شلوار شیک می‌پوشیم و در جلسات می‌نشینیم و ۴سال تمام می‌شود و مشکلات زیست محیطی برای شهر و مردم حل نمی‌شود.

رضویان تصریح کرد: مسأله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرارد دارد و اگر کسی باور ندارد فردا باید پاسخگوی مردم باشد.

در بیمارستان‌های رشت ببنید چند نفر از سرطان می‌میرند

وی گفت: یک متروپل در آبادان فرور ریخت ما همه برای جانباختگان عزادار شدیم اما کسی برای جانباختگان سرطان ناشی از آلودگی محیط زیست رشت در کشور عزاداری نمی‌کند.

رضویان افزود: مگر چند نفر در متروپل فوت کردند؟ بروید در بیمارستان‌های رشت ببنید چند نفر از سرطان در رشت می‌میرند.