امضای تفاهم نامه همکاری مجمع مشورتی نظام مسائل گیلان و جهاد دانشگاهی؛

تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از مسائل گیلان و دستیابی به راه حل های علمی


۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۸ | کد خبر: ۲۲۳۷۱ چاپ

در نظر داریم تا از ظرفیت جوانان پژوهشگر و دارای فکر و‌ ایده که حرفی برای گفتن دارند در تعامل با سایر ظرفیت‌های موجود در سطح استان، نظیر سازمان جهاد دانشگاهی در جهت شناسایی و حل مسائل و مشکلات استفاده کنیم

تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از مسائل گیلان و دستیابی به راه حل های علمی
کلانشهر :در نشست مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و سازمان جهاد دانشگاهی تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی به امضاء طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت این جلسه در جهاد دانشگاهی و با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی،فرهنگی و آموزشی فی مابین مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمود نظرنیا، دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان با هدف معرفی اهداف و ارکان مجمع بیان داشت؛مجمع مشورتی پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و در راستای تحقق واژگان «مدیران جوان»، «کارگزاران جوان»، «فعالان جوان» و «اندیشمندان جوان»، چهار شاخصه‌ای که در کنار الگوی مدیریت جهادی و انقلابی زمینه ساز ایران قوی خواهد بود منجر به شکل‌گیری مجمع مشورتی نظام مسائل کشور ذیل کمیته نظارت مجلس شورای اسلامی شده است.

نظرنیا در ادامه افزود ارایه راهکار‌های اجرایی و عملیاتی پس از شناسایی مسائل اصلی استان و اعلام آن به دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس جهت قانونگذاری و اصلاح فرآیند‌ها یکی از اقداماتی است که مجمع آن را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد؛ براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اولین همایش علمی نظام مسائل استان به زودی و با مشارکت جهاد دانشگاهی و سایر نهاد‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

همچنین در این دیدار حمیدرضا مسکنی رئیس جهاد دانشگاهی گیلان عنوان داشت؛رسالت اصلی سازمان جهاد دانشگاهی فرهنگی است. لیکن جهاد دانشگاهی با همه امکاناتی که در حوزه ساختاری و اجرایی همچون مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، پایگاه مقالات SID، خبرگزاری ایسنا و ایکنا، پژوهشکده محیط زیست، رویان و سایر مراکز و مؤسسات وابسته نظیر سازمان دانشجویان دارد، در راستای کمک به شناسایی نظام مسائل استان هم قدم خواهد شد.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت نقش آفرینی در کنار مجمع مشورتی نظام مسائل گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و علمی در استان شد و افزود؛ پتانسیل‌های خوبی در مجموعه دانشگاهی استان به ویژه سازمان جهاد دانشگاهی وجود دارد که با هدایت این ظرفیت‌ها‌ امیدواریم موجبات پیشرفت استان و ایران اسلامی فراهم شود.

در پایان علی‌پور دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت و جانشین دبیر استان ضمن تقدیر از همکاری مجموعه سازمان جهاد دانشگاهی گیلان درخصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری افزود، جهاد دانشگاهی برخاسته از فرمان حضرت امام(ره) در سال ۵۹ مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی است که پس از آن ستاد فوق طی جلسه‌ای جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی تأسیس کرد، که از مهم‌ترین اهداف آن ایجاد و گسترش طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی، کاربردی، فرهنگی و نیمه صنعتی است.

وی ادامه داد: ما نیز در مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان و شهرستان‌ها در نظر داریم تا از ظرفیت جوانان پژوهشگر و دارای فکر و‌ ایده که حرفی برای گفتن دارند در تعامل با سایر ظرفیت‌های موجود در سطح استان، نظیر سازمان جهاد دانشگاهی در جهت شناسایی و حل مسائل و مشکلات استفاده کنیم، تا ان شاالله بتوانیم در مرحله اول یک بانک اطلاعاتی جامع از نظام مسائل موجود در سطح شهرستان داشته باشیم و بعد بتوانیم به واسطه دانش و تخصص اعضایی که ذیل کارگروه‌های مجمع فعالیت دارند و ظرفیت‌هایی که در‌ اندیشکده مجمع و جهاد دانشگاهی وجود دارد، اتاق فکری را تشکیل دهیم و به نتیجه مطلوب برسیم و راه حل‌های علمی و عملی احصا شده را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهیم تا قابلیت اجرائی داشته باشد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی فی مابین سازمان جهاد دانشگاهی و مجمع مشورتی نظام مسائل استان گیلان با حضور معاونین و مدیران دو نهاد به امضاء رسید.