نقشه کرونایی گیلان آبی تر شد


۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - ۲۳:۲۶ | کد خبر: ۲۲۴۱۱ چاپ

بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد تعداد شهرستان های آبی کرونایی استان گیلان از ۱۲ به ۱۴ شهرستان افزایش یافت.

نقشه کرونایی گیلان آبی تر شد

کلانشهر: بر این اساس شهرستان های بندرانزلی، رودبار و ماسال از وضعیت زرد کرونایی خارج و در رنگ بندی آبی قرار گرفتند.

 

شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، رشت، خمام، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان و تالش پیش از این آبی بودند.

 

البته شهرستان فومن که بر اساس ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته بود در ارزیابی جدید زرد شد ضمن اینکه املش و شفت پیش از این زرد بودند به این ترتیب تعداد شهرستان های آبی کرونایی گیلان ۱۴ و شمار شهرستان های زرد سه مورد است.

 

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان ار شانزدهم ماه گذشته رو به کاهش است و بر اساس آمار امروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری بوده که از این تعداد ۱۱ بیمار بدحال هستند.

 

مسولان بهداشتی گیلان می گویند کاهش مجموع بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان نباید منجر به عادی انگاری بیماری شود آنان از مردم می خواهند تا همچنان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و واکسن نزده ها و افرادی که سه دز واکسن را دریافت نکرده اند نسبت به این مهم اقدام کنند.

 

تاکنون پنج میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۷۹ دز واکسن کرونا در استان گیلان ترریق شد.

نظر شما:

security code