سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

طرح شفافیت قوای سه گانه توسط شورای نگهبان رد شد


۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۹:۴۰ | کد خبر: ۲۲۴۹۱ چاپ

طحان نظیف خبر داد: طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهاد ها در شورای نگهبان رد شد.

طرح شفافیت قوای سه گانه توسط شورای نگهبان رد شد
/کلانشهر :هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران خبر داد: طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهاد ها در شورای نگهبان رد شد.

وی در رابطه با نتیجه بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی اجرایی سایر نهاد ها در شورای نگهبان گفت: این طرح در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و براساس بررسی های به عمل آمده نسبت به برخی مواد آن اشکالات و ابهاماتی در جلسات شورای نگهبان مطرح شد و این طرح جهت اصلاح به مجلس شورای اسلامی بازگردانده میشود‌.

طحان نظیف در رابطه با اشکالات این طرح گفت: اشکالات در رابطه با اساس این طرح نیست بلکه در رابطه با نحوه اجرا و سازوکارهایی طرح است تا این موارد دقیق ذکر نشود، امکان اجرای چنین قانونی را نمی توانیم شاهد باشیم.برخی موضوعات به دلیل اهمیت در نگارش باید با دقت بالایی نوشته شود.شورای نگهبان براساس وظایف خود، متن را با شرع و قانون اساسی تطبیق می‌دهد‌.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ماده دوم طرح که موضوع آن این است؛ نهاد باید چه اطلاعاتی را شفاف کنند و  موارد متعددی هم برای آن ذکر شده است،مانند صورت های مالی و اطلاعات اموال و دارایی ها و درامد ها و هزینه ها تخصیص و توزیع بودجه، واگذاری زمین و مواردی از این دست را قانون گذار ذکر کرده که باید شفاف باشد، ابهاماتی در شورای نگهبان نسبت به این موضوعات وارد شد‌. 

وی افزود: در بند پ ماده ۲ عبارتی آماده که کلیه ارا قطعی دادگاه های عمومی و انقلاب و مراجع غیر قضایی قضایی شفاف شود‌‌ که این بند با عبارتی که در ماده ۱ طرح آمده ناهمخوان است.

ادامه دارد....

نظر شما:

security code