کتاب «فراز تا فرود ایران» در رشت رونمایی شد


۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: ۲۲۴۹۳ چاپ

آیین رونمایی کتاب «فراز تا فرود ایران» از آغاز تا قتل نادرشاه اثر اکبر خیرخواه به همت انجمن مفاخر ادبی گیلان در رشت برگزارشد.

کتاب «فراز تا فرود ایران» در رشت رونمایی شد
کلانشهر :«هوشنگ عباسی» در آیین رونمایی از کتاب «فراز تا فرود ایران» که یکشنبه( ۲۱ خرداد) در سال دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد اظهار کرد: هر انسانی برای رسیدن به کمال نیاز به شناخت هویت خویش دارد.

این نویسنده و پژوهشگر گیلانی با تاکید بر شناخت هویت افزود: بوم شناسی به مردم شناسی و شناخت بوم و زادگاه کمک می کند تا انسان به نوعی به خود برگردد و با هویت خود آشنا شود.

«محسن راد مقدم» نیز اثر «اکبر خیرخواه» نویسنده کتاب فراز تا فرود ایران را ارزشمند دانست و گفت: نویسنده کتاب پیش تر با نگارش کتابی چون «نگاهی به سپیدرود تا بندرکیاشهر» آیینه تمام نمای شهر بندر کیاشهر را از زنگ زدگی ها زدود و آنرا برای مردمان این دیار به ارمغان گذاشت.

این پژوهشگر و عضو انجمن مفاخر گیلان در ادامه بیان کرد: کتاب فراز و فرود ایران از آغاز تا قتل نادرشاه، عصاره ۲۹ کتاب منابع و مآخذ است و از هرگونه حواشی زائد و افسانه پردازی مبرا می باشد.

وی اظهار کرد: در این کتاب حکومت های کوچک غیر ایرانی جایی ندارد اما از سرداران و بزرگان ایرانی چون یعقوب لیث خراسانی، دیلمیان و... شرح وصف شده است.

«ابراهیم صفری» رییس انجمن مفاخر گیلان نیز درخصوص ارزش تالیف کتاب و مقام نویسنده مواردی را مطرح کرد.

در ادامه «اکبر خیرخواه» محقق و نویسنده در معرفی کتاب فراز تا فرود ایران اظهار کرد: این کتاب شامل تاریخ مبارزه ها، تاریخ قوم آریایی، تاریخ کوشش ها و کاستی ها و تاریخ سازندگی ها از آغاز تا قتل نادرشاه است.

گفتنی است، قایق شکسته، با سپید رود به بندر کیاشهر، بندرکیاشهر و نگاهی به سپیدرود از دیگر کتاب های اکبر خیرخواه محقق و نویسنده فولکلور گیلان است.

نظر شما:

security code