مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با حضور میدانی به صورت پایلوت، سراوان را که ممکن است دسترسی‌ به خدمات درمانی در آن کم باشد، انتخاب کرده ایم.

بیمه ها تا ۷۰ درصد هزینه ویزیت و آزمایش را پرداخت می کنند
کلانشهر :محمدمهدی ناصحی گفت: موضوع پوشش هزینه ویزیت و آزمایش در اولویت کاری وزارت بهداشت و بیمه سلامت قرار دارد. رئیس محترم جمهور هم درباره کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب بیماران تاکید ویژه‌ای دارد.

او گفت: با حضور میدانی که هفته گذشته در سراوان داشتیم و با همکاری با دانشگاه و شبکه بهداشتی شهرستان و بیمه سلامت استان، به صورت پایلوت این نقطه کشور را که ممکن است دسترسی به خدمات درمانی کم باشد، انتخاب کرده ایم. برای اولین بار در کشور بیمه پایه تا ۷۰ درصد تعرفه خصوصی را در بخش سر پایی پرداخت می کند و به امید خدا با مصوبه شورای عالی بیمه، این موضوع جدی‌تر پیگیری می شود.

به گفته وی این پوشش شامل ویزیت، خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری در مرحله اول است.

او گفت: با توجه به همکاری خوبی که از نظام پزشکی و جامعه پزشکی قول آن گرفته شده است؛ پیش بینی‌ هزینه آن برای کل کشور، نزدیک به هزار میلیارد تومان است که عمده آن با صرفه جویی در منابع فراهم می‌شود.

او گفت: برای اجرای طرح پایلوت در شهرستان و استان به هیچ وجه بودجه‌ جدیدی تعیین نمی‌شود. در کشور هم امیدواریم از محل صرفه جویی‌ها این کار را تا پایان سال اجرایی کنیم.

نظر شما:

security code