رشته ابریشم کِشی در گیلان احیاء می‌شود


۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۳:۳۰ | کد خبر: ۲۲۵۴۳ چاپ

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان توجه به رشته‌های منسوخ شده را اولویت دانست و افزود: یکی از مهمترین رشته های منسوخ شده گیلان ابریشم کِشی است و ما به دنبال احیای این رشته هستیم.

رشته ابریشم کِشی در گیلان احیاء می‌شود
کلانشهر :حمیدرضا آذرپور  از صادرات ۲۶ میلیون دلاری صنایع دستی ایران به کشور روسیه طی سال گذشته خبر داد و افزود: این کالاهای صنایع دستی در قالب صادرات چمدانی، انفرادی و گروهی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا آنجایی که ممکن است هنرمندان صنایع دستی را به تنوع بخشی محصولات، بسته بندی ، افزایش تولیدات و اشتغال پایدار محصولات ترغیب کنیم.

معاون صنایع‌دستی گیلان ادامه داد: طی ۲ سال اخیر کرونا علاوه بر ضرر و زیانی که برجا گذاشت فرصت استفاده از فضای مجازی را برای فروش محصولات این هنرمندان فراهم کرد به همین منظور در همکاری با دانشگاه گیلان مجموعه ای را طراحی کردیم که تمام محصولات خود در حوزه صنایع دستی را از طریق آن در فضای مجازی به عنوان یک فروشگاه بزرگ اینترنتی و معتبر معرفی کند.

به گفته آذرپور سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع مالی و بانکی برای اشتغال و ادامه فعالیت ۲ هزار و ۲۱ نفر از فعالان صنایع دستی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نیز تولید دانش بنیان، تنوع بخشی به تولیدات، برگزاری دوره های آموزشی فشرده و ورکشاپ در چند نوبت در دستور کار این اداره کل قرار دارد، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های ما برگزاری دوره های بازارشناسی، بازاریابی و بازارداری است تا هنرمند بازار را بشناسد و با آن رفتار کند