استاندار گیلان مطرح کرد:

نقش مهم جشنواره ها در معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان


۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۳:۱۲ | کد خبر: ۲۲۵۶ چاپ
نقش مهم جشنواره ها در معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه این استان است، گفت: برگزاری جشنواره ها در معرفی ظرفیت و پتانسیل های گیلان تأثیر گذار است.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان ۲۰۲۰ که در دفتر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه استان گیلان سه محور کشاورزی، گردشگری و تجارت مد نظر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری درست و برنامه محور از ظرفیت‌های استان، گفت: تنها حضور تعداد زیادی گردشگر در استان گیلان حائز اهمیت نبوده و برای ما فایده‌ای ندارد بلکه باید زمینه را برای جذب گردشگری کیفی فراهم کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح گیلان ۲۰۲۰، افزود: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این استان تأثیرگذار باشد اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه برنامه‌های بلند مدت تهیه شود، بیان کرد: در برگزاری جشنواره‌ها برای معرفی محصولات تولیدی گیلان باید به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی و با حضور فعالان این عرصه باشیم.

سالاری در ادامه جشنواره را یکی از راهکارهای انتقال پیام به جامعه و احیای آداب و رسوم، سنت و فرهنگ استان گیلان دانست و تصریح کرد: در این راستا نیازمند تعیین اهداف درست و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری نیازمند اقدامات موثرتری هستیم، افزود: باید علاوه بر استفاده از طبیعت سرسبز گیلان، در حوزه گردشگری دریایی نیز از سازه‌های شناور و ارائه خدمات مطلوب‌تر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان تأکید کرد: اجرای طرح‌های گردشگری و بهره گیری از سازه‌ها باید متناسب با طبیعت استان انجام شود.

وی خواستار برگزاری تورهای گردشگری با استفاده از حمل و نقل ریلی و ظرفیت قطار در استان گیلان شد، گفت: باید شرکت‌های تور گردان را با تقویت زیرساخت‌های مختلف اعم از برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و آموزش‌های مورد نیاز برای دست‌اندرکاران باید فعال کنیم.

طرح «سال ۲۰۲۰، سال دیدار از گیلان» با هدف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌ها برای رونق گردشگری داخلی و خارجی در گیلان اجرای می‌شود.

استاندار گیلان در جمع راهپیمایان روز قدس رشت:
 پیروزی نزدیک است و بزودی نماز در قدس اقامه خواهد شد

نظر شما:

security code