رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور:

گیلان رتبه نخست تولید بذر گواهی شده کشور را دارد


۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۱۰:۱۹ | کد خبر: ۲۲۶۱۳ چاپ

رشت- رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به رتبه نخست گیلان در تولید بذر گواهی شده، گفت: نیازمند رونق بیشتر صنعت تولید بذر در گیلان هستیم.

گیلان رتبه نخست تولید بذر گواهی شده کشور را دارد
کلانشهر :مریم حسینی صبح پنج شنبه در جلسه هم اندیشی مسئولان جهاد کشاورزی گیلان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: گیلان رتبه اول تولید بذر گواهی شده را دارد و باید تلاش کنیم صنعت تولید بذر در استان رونق بیشتری یابد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور افزود: تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی موازی کاری را کنار گذاشته و تمام توان و تحقیقات خود را در یک راستا به کار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب و حفظ تولید برنج با شرایط فعلی، تصریح کرد: با وجود محدودیت منابع آب، می‌توان با عواملی مانند تغذیه مناسب خاک و گیاه و کاهش عوامل زیان رسان تولید را حفظ کرد.

حسینی با بیان اینکه از کل برنج تولیدی در دنیا تنها ۸ درصد در تجارت جهانی نقش دارد، گفت: بخشی از این میزان در اختیار کشورهایی است که به ایران برنج نمی‌دهند لذا باید تولید برنج کشور را افزایش دهیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به لزوم برطرف کردن معایب ارقام بومی و محلی برنج گیلان، ادامه داد: ارقام جدید معرفی شده معایب ارقام محلی را ندارند و باید آن را با کیفیت ارقام محلی وارد بازار کنیم و کشاورز را مجاب کنیم که به سمت تولید ارقام جدید روی آورد.

نظر شما:

security code