معاون اجتماعی سپاه استان گیلان گفت: گروه‌های مصلحین در راستای پیشگیری از طلاق ساماندهی می‌شوند تا پیش از ورود خانواده‌ها به مراجع قضایی به حل مشکلات آنان‌ بپردازند.

گروه های «مصلحین» برای کاهش آمار طلاق در استان گیلان راه اندازی می شود
کلانشهر : مرتضی نورسته معاون اجتماعی سپاه استان گیلان درباره اقدامات معاونت اجتماعی سپاه گیلان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های ‌معاونت اجتماعی سپاه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی است.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان با بیان اینکه در حوزه مقابله با این آسیب‌ها کارگاه‌ها و نشست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد در دستور کار است گفت: در سال تحصیلی جدید گروه‌های پیشرفت مدارس در مقطع متوسطه دوم برنامه‌هایی را در این زمینه ارائه‌ خواهند داد.

نورسته به اقدامات معاونت اجتماعی سپاه استان گیلان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در سطح دانشگاه‌ها نیز قرارگاه مرکزی و هسته‌های استانی و بسیج دانشجویی،کنترل و کاهش آسیب‌های  اجتماعی را پیگیری می‌کنند.

وی ابراز داشت: تقویت حضور کارشناسان دین‌پایه در فرآیندهای مرتبط با ترک اعتیاد در سطح استان از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه استان برای کاهش اعتیاد است تا از این طریق مشاوران دینی در کنار پروتکل‌های رسمی در کمپ‌های ترک اعتیاد، دین‌پایه بودن  فرآیندها را دنبال کنند.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان با بیان اینکه صیانت از معتادان و خانواده‌های آنان‌ پس از ترک اعتیاد از جمله اولویت‌های معاونت اجتماعی سپاه گیلان است تصریح کرد: سعی داریم امسال به شکل عملیاتی ظرفیت بسیج را در این عرصه پای کار آوریم.

نورسته با بیان اینکه در حوزه خدمات اجتماعی محوریت اقدامات، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان‌ است که در بسیج حقوقدانان نیز پیگیری می‌شود گفت: ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل مأموریت دیگری است که با همکاری بسیج دانش‌آموزی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه استان گیلان در راستای کاهش آمار طلاق اذعان داشت:معاونت اجتماعی سپاه استان گیلان در راستای عملیاتی‌سازی قانون جوانی جمعیت،تسهیل فرآیند ازدواج را در سطح استان دنبال می‌کند و سعی در کاهش آمار طلاق دارد.

معاون اجتماعی سپاه استان گیلان از ساماندهی گروه مصلحین جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های مصلحین در راستای پیشگیری از طلاق ساماندهی می‌شوند تا پیش از ورود خانواده‌ها به مراجع قضایی به حل مشکلات آنان‌ بپردازند.