مدیر کل محیط زیست گیلان:

۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت گیلان می شود


۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۳:۴۴ | کد خبر: ۲۲۷۹۰ چاپ

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به ورود ۸۲ درصد فاضلاب خانگی به طبیعت، گفت: همکاری فنلاند و گیلان در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش نوین می تواند به مدیریت پسماند این استان کمک کند.

۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت گیلان می شود
کلانشهر:رضا زمانی ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه کشور فنلاند دارای فناوری‌های هوشمند در حوزه مدیریت آب و جنگل است، اظهار کرد: استان گیلان دارای طبیعت و جغرافیایی بکر و بی نظیر است که می‌توان از آن برای توسعه استان و کشور بهره گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ابرچالش پسماند در گیلان، تصریح کرد: ورود تعداد زیادی مسافر به گیلان حجم پسماندها را در استان افزایش داده و باید به فکر راهکار اساسی در این خصوص باشیم.
 محیط زیست

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد فاضلاب خانگی وارد طبیعت استان می‌شود، افزود: علاوه بر مشکل پسماند، مدیریت منابع آبی و احیای تالاب‌ها نیز از موضوعات مهمی است که باید راهکاری برای آن اتخاذ شود.

زمانی با بیان اینکه فنلاند جز کشورهای پیشرو در خصوص محیط زیست است، ادامه داد: مدیریت پسآب‌ها و پسماند از اولویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است و آماده همکاری و استفاده از تجربیات فنلاند در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، بیان کرد: همکاری فنلاند و گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیروهای متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.