مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: به ۳۰ دستگاه اجرایی که مصرف برق خود را در ساعات اداری کاهش نداده‌اند، اخطار داده شد.  

اخطار به ۳۰ دستگاه اجرایی پرمصرف برق در گیلان
کلانشهر:محمدتقی مهدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس مصوبه هیات وزیران دستگاه های اجرایی در ساعات ادارای تا ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد از مصرف برق خود را باید کاهش دهند، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ دستگاه اجرایی برای اینکه به این ۳۰ درصد کاهش مصرف نرسیده‌اند اخطار گرفته اند و عمدتا با دریافت این اخطار توانسته‌اند تا حدودی مصرف برق را کاهش دهند.

وی از قطع برق دستگاه های اجرایی پرمصرف تا چند روز آینده خبرداد و افزود: چند دستگاه اجرایی هنوز کاهش مصرف برق را رعایت نکرده اند که باید هرچه سریعتر به این درصد کاهش برسند.  

مهدی‌زاده تصریح کرد: باتوجه به وضعیت صنعت برق ضروری است از تمامی تریبون های ممکن بر مبحث مدیریت مصرف برق تاکید شود و برای اجرای طرح های رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق و همچنین طرح های پیکسایی تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

وی بر آمادگی اکیپ ها برای رفع مشکلات تاکید کرد و افزود:  اکیپ های خط گرم در کل شرکت باید تقویت و تجهیز شوند و برای تعمیرات شبکه در نقاط آسیب پذیر باید با داشتن برنامه مدون اقدام کنیم تا مردم از منافع آن بهره مند شوند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در حل مشکلات موجود انتظار داریم همه مسئولان در شرکت حضور میدانی داشته باشند تا برطرف‌سازی چالش‌ها و بحران‌ها به بهترین شکل و کمترین هزینه انجام شود.

مهدی زاده همچنین به بازدیدهای میدانی، سرقت انرژی، برکناری شبکه های فرسوده و جدیت در نوسازی شبکه ها با کابل خودنگهدار و... تاکید کرد.

وی یکی از عوامل مهم افزایش بهره وری را تغییر در نگرش و فرهنگ سازمانی دانست و افزود: برای هر یک از اقدامات باید هدف و چشم اندازی تعریف شود و تعریف شعاری که هدف را معلوم و دورنمایی از فعالیتها را مشخص کند را خواستار شد.