تخریب یک رستوران بدون مجوز در تالاب انزلی


۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۸:۰۳ | کد خبر: ۲۲۸۰۴ چاپ

در ۶ ماه گذشته حکم تخریب ۳ واحد خدماتی و رستوران که به صورت غیرمجاز در تالاب ساخته شده بود صادر شد

تخریب یک رستوران بدون مجوز در تالاب انزلی
کلانشهر: دادستان بندر انزلی از اجرای حکم تخریب و قلع و قمع یک رستوران غیرمجاز در بستر تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان اکبر سبحانی ضمن متخلفان و متصرفان عرصه تالاب، با بیان اینکه این واحد خدماتی، بنایی با ۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت هزار متر مربع غیرمجاز ساخته شده بود گفت:صاحب این واحد با استفاده از سازه‌های سخت و بدون مجوز این واحد خدماتی و رستوران را ساخته بود که با دستور دستگاه قضایی تخریب شد.

سبحانی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته حکم تخریب ۳واحد خدماتی و رستوران که به صورت غیرمجاز در تالاب ساخته شده بود صادر شد افزود: روند بررسی تخلفات واحد‌های خدماتی و اقامتی در حاشیه تالاب ادامه دارد.
به گزارش کلانشهر،در کنار ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده تالاب بین المللی انزلی که سال ۱۹۷۵ میلادی در کنوانسیون رامسر ثبت شده آلودگی های زیست محیطی این پهنه ی ۲۰ هزار هکتاری ایران را با خطرات جدی مواجه کرده است.

طی سالهای اخیر به دفعات هشدار داده شده که تالاب انزلی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران ایران در خطر جدی خشک شدن قرار گرفته است.

به دلیل سرازیر شدن انواع فاضلابهای خانگی و صنعتی و رودخانه های به شدت آلوده،عمق تالاب انزلی در بعضی مناطق به کمتر از یک متر رسیده است. 

 این تالاب در حال حاضر در فهرست «مونترآل» یعنی در آستانه خشک شدن قرار دارد.دوستداران محیط زیست گیلان بارها نسبت به خطر خشک شدن این تالاب و تبعات شدید ان برای ساکنان انزلی،رشت و چند هزار گیلانی دیگر هشدار داده و خواستار پاکسازی سرچشمه های آلوده‌ای شده اند که به تالاب می‌ریزند.

نظر شما:

security code