بعد از تجربه موفق در ایسلند؛

بزرگ ترین طرح آزمایشی ۴روز کاری بدون کسر دستمزد در انگلستان اغاز شد


۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: ۲۲۸۱۷ چاپ

مطالعات نشان داده که کاهش زمان صرف‌شده در محل کار اغلب باعث می‌شود بهره‌وری کارگران افزایش یابد و کارگران به‌طور قابل‌توجهی شادتر و سالم‌ترند.

بزرگ ترین طرح آزمایشی ۴روز کاری بدون کسر دستمزد در انگلستان اغاز شد
کلانشهر:در انگلستان بیش از 3هزار و ۳۰۰ کارگر در ۷۰ شرکت، از رستوران‌های بیرون‌بر محلی گرفته تا شرکت‌های بازاریابی و مالی،هفته‌ کاری چهارروزه بدون کسر دستمزد را به‌صورت آزمایشی آغاز کردند.

این طرح آزمایشی شش ماهه- که با مشارکت فور دی ویک گلوبال و اتاق فکر اوتونومی (Autonomy)، فور دی ویک کمپین و پژوهشگران دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و کالج بوستون سازماندهی شد- بزرگ‌ترین [طرح آزمایشی] در نوع خود در جهان است.

به گزارش ایندیپندنت، پژوهشگران طرح آزمایشی قبلی کاهش چشمگیر ساعات کاری در ایسلند را «کاملا موفقیت‌آمیز» ارزیابی کردند.

از آن موقع شاهد بوده‌ایم که برخی اتحادیه‌های کارگری محلی پیوسته درباره کاهش ساعت کاری گفت‌وگو می‌کنند.

این مطالعه نشان داد که کاهش زمان صرف‌شده در محل کار اغلب باعث می‌شود بهره‌وری کارگران افزایش یابد و کارگران به‌طور قابل‌توجهی شادتر و سالم‌ترند.

به گزارش کلانشهر،هر چند وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران با انگلستان و ایسلند تفاوتهای زیادی دارد اما انتشار خبر اجرای چنین طرح هایی برای کارگران و کارمندان ایران با افسوس و تالمات زیادی همراه است.

چون شمار زیادی از آنها به طور مداوم در 2 و حتی 3 شیفت کاری طی 24 ساعت مشغول کسب درآمدند. اما حقوق به دست آمده کفاف تامین حداقل‌های زندگی آنها را هم نمی دهد.