سردار هادیانفر:

خودروی خارجی کیفیت ایجاد نمی کند


۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۳:۴۱ | کد خبر: ۲۲۸۲۶ چاپ

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: خودروی خارجی کیفیت ایجاد نمی‌کند، باید خودرویی که وارد می‌شود پلتفرم و ایمنی مناسب داشته باشد.

خودروی خارجی کیفیت ایجاد نمی کند
کلانشهر:سردار سیدکمال هادیانفر گفت: یکی از شرکت‌های خودروساز گزارشی برای تغییرات ارائه داد اما این تغییرات از نظر پلیس مربوط به مدیریت داخلی است.

او گفت: از سال ۸۵ ، ۸۶ و ۸۷ به بعد خودروهای داخلی کم کم به سمت ایجاد کیفیت بهتر حرکت کرد و مواردی از قبیل کیسه هوا به خودروها اضافه شد. 

رئیس پلیس راهور فراجا  گفت: در بحث واردات انتظار داریم خودروهای کیفی و ایمن وارد شود، در حال حاضر خودروی زیر ۱۰ هزار دلار در دنیا وجود ندارد اما برخی‌ها گفته اند که قرار است از هندوستان خودروی ۶ هزار دلاری وارد کنند!

به گفته رئیس پلیس راهور، ما این را قبول داریم که واردات خودرو نباید موجب تورم شود اما سوالمان این است که شما قطعه پراید را به کجا می‌فروشید که خودرو وارد کنید؟ این حرفها یعنی نمی خواهند که خودرو وارد شود.

او گفت: صرفاً خودروی خارجی کیفیت ایجاد نمی‌کند، باید خودرویی که وارد می‌شود پلتفرم و ایمنی مناسب داشته باشد.

هادیانفر گفت: واردات خودروی خارجی با کیفیت و ایمن باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ایجاد رقابت، خودرو ساز داخلی را به تولید محصول با کیفیت وادار کند.

 رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس رای دیوان، سن فرسودگی خودرو‌ها برداشته شده و هر وسلیه‌ای که معاینه فنی آن را تایید کند، می‌تواند در سطح شهر تردد کند؛ در نتیجه دارندگان آن‌ها ترجیح می‌دهند از خودرویشان استفاده کنند تا اینکه آن را اسقاط کنند.