مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وجود ۳۲۰ هزار شغل در حوزه اصناف گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار پروانه صنفی در استان صادر گردیده که بسیار قابل توجه بوده و نشان از پویایی اصناف در استان دارد.

صدور ۲۵ هزار پروانه اصناف در استان گیلان در سال گذشته

کلانشهر: تیمور پورحیدری عصر امروز در همایش روز اصناف در سالن همایش اتاق اصناف لاهیجان، اظهار کرد: امروز به واسطه درک و همراهی بازاریان انقلابی التهابی که سودجویان تبلیغ آن را می کردند نداریم و با تعامل اصناف شاهد یک بازار آرام و بدون التهاب هستیم و در واقع اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند.

 

وی با اشاره به تلاش اصناف در طرح مردمی سازی یارانه‌ها گفت: تلاش و تعامل اصناف استان گیلان سبب شد تا در روزهای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها از استان‌هایی باشیم که کمترین مشکل را داشتند و این مهم در نتیجه همت و از خودگذشتگی اصناف استان بدست آمد.

 

مدیرکل صمت گیلان نقش روسای اتاق اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی باید از نظر علم بازار و همچنین حوزه مسوولیت خود اطلاعات کافی و تسلط مناسب را داشته باشند، به نحوی که بتوانند به مسوولین استان و شهرستان مشاوره اقتصادی و راهکار بدهند و در میدان اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند.

 

پورحیدری با تاکید بر لزوم توجه به طرح هوشمندسازی بازرسی‌ها بیان کرد:طرح بسیار خوب و مهمی از طریق وزارت صمت در حال اجرایی شدن است که همان هوشمندسازی بازرسی‌ها می‌باشد که به دنبال آن پایش لحظه‌ای از بازار در دسترس خواهد بود که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه با پیاده‌سازی طرح مردمی سازی یارانه‌ها، دست سودجویان از یارانه مردم قطع گردیده است، افزود: یارانه‌ای که می‌بایست به دست مردم برسد با قاچاق کالاهای یارانه‌ای در کشورهای همسایه خرج می شد که توزیع ناعادلانه یارانه ها را در پی داشت.

 

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وجود ۳۲۰ هزار شغل در حوزه اصناف گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار پروانه صنفی در استان صادر گردیده که بسیار قابل توجه بوده و نشان از پویایی اصناف در استان دارد و لذا بسیار امیدوارم این روند در سال جاری روند بهتری داشته باشد.