چرا کولرهای گازی خنک نمی کنند؟


۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۰:۱۸ | کد خبر: ۲۳۰۶۰ چاپ

با سرویس مرتب کولرهای گازی و برطرف نمودن معایب احتمالی آن ، ضمن اینکه عمر دستگاه‌های ما افزایش می‌یابد می توان هزینه ها را کاهش و در مصرف برق صرفه‌جویی نمود.

چرا کولرهای گازی خنک نمی کنند؟

کلانشهر: خنک نکردن کولر گازی منجر به عدم کارایی کولر گازی و افزایش هزینه ها می‌شود.با فصل گرما نگرانی‌ها درباره درست کار کردن کولرهای منازل افزایش می‌یابد.

برای افرادی که در منازل خود از کولرهای گازی استفاده می‌کنند حتماً پیش‌ آمده که در تابستان کولرهای گازی به دلایلی محیط را خنک نمی‌کنند و مجبور به استفاده طولانی‌مدت از کولر می‌شوند که این امر سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

دانستن برخی نکات به ما کمک می‌کند تا در عیب‌یابی به‌موقع دستگاه ها مهارت لازم را کسب کرده و یا به‌موقع به یک متخصص درزمینه تعمیرات کولر گازی مراجعه کنیم که این اقدامات منجر به صرفه جویی در مصرف برق می شود.

 

علل خنک نکردن کولر گازی عبارت است از:

۱ – فیلتر کثیف

رایج ترین دلیل خنک نشدن هوای کولر گازی، وارد نشدن هوای تمیز به داخل سیستم سرمایشی است. اسپیلت دارای یک فیلتر است که گرد و غبار هوا را گرفته و هوای پاک را وارد دستگاه می کند. اگر این فیلتر کثیف باشد یا با گرد و غبار و آلودگی مسدود شده باشد، می تواند در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند و عدم گردش هوای سرد و گرم از داخل مجاری را با خود به همراه داشته باشد. در صورت آلوده بودن فیلتر هوای کولر گازی هوای پاک وارد سیستم تهویه نمی شود در نتیجه هوای گرم از آن خارج می شود که ضرورت دارد یک تعمیرکار حرفه‌ای فیلتر اسپلیت را مورد بررسی قرار بدهد و در صورت کثیف بودن نسبت به تعویض آن اقدام نماید.

 

۲ – تنظیمات نادرست ترموستات

یکی دیگر از دلایلی که موجب خروج هوای گرم از کولرهای گازی می شود، تنظیمات نادرست ترموستات است. لازم است قبل از استفاده از کولرهای گازی عملکرد ترموستات را بررسی کرده، بهتر است همیشه ترموستات را به جای حالت “روشن” در حالت “خودکار” نگه داریم.

 

۳ – خراب شدن موتور

اگر موتور فن خراب یا معیوب باشد، کولر گازی قادر به خنک کردن هوای وارد شده را نداشته و هوای گرم را مجدد به بیرون هدایت می کند. در صورتی که با این مشکل مواجه شدیم بهتر است برای تعمیر کولر گازی با یک تکنسین برای تعمیر کولر گازی تماس بگیریم.

 

۴- آلوده بودن دریچه کولر گازی

اگر گرد و غبار روی دریچه کولر گازی زیاد باشد اجازه ی خنک کردن هوا را به اسپلیت نمی دهد.همچنین اگر خازن مسدود باشد، اجازه خنک کردن سیستم تهویه هوا را نمی‌دهد.برای کاهش در هزینه ها لازم است آلودگی های دریچه کولر و کندانسور را تمیز کنیم.

 

۵ – کمپرسور آسیب دیده

گاهی دلیل خنک نکردن کولر گازی بخاطر این می باشد که کمپرسور کولر آسیب دیده است ،لازم به ذکر است یک کندانسور آسیب دیده نمی تواند هوا را به اندازه کافی خوب خنک کند و باید سریعا برای تعویض کمپرسور خراب اقدام کنیم.

 

با سرویس مرتب کولرهای گازی و برطرف نمودن معایب احتمالی آن، ضمن اینکه عمر دستگاه‌های ما افزایش می‌یابد می توان هزینه ها را کاهش و در مصرف برق صرفه‌جویی نمود.

نظر شما:

security code