اختصاصی کلانشهر- هر چند اولین انجمن شهر در ایران با ۲۰ نفر عضو در سال ۱۳۰۵ یعنی ۹۶ سال قبل در رشت تشکیل شد اما طی سال‌های اخیر کار شورایی برای «رشت» بیش از توسعه با پسرفت و حواشی صرف همراه بوده است.

طی ۲۴ سالی که از تشکیل شوراهای شهر و روستا می‌گذرد، نام شورای شهر رشت همواره با جنجال گره خورده است.از حضور بعضی افراد پرحاشیه به عنوان نماینده پارلمان شهری گرفته تا اختلاس و انحلال شورای دوره سوم و تا پای انحلال رفتن چند دوره و ورود مقامات استان و کشور برای تعیین انتخاب شهردار یعنی ابتدایی ترین وظیفه شورا.

در حالی که از آغاز به کار ششمین دوره شورای شهر هم بیش یک سال گذشته و اعضای پارلمان شهری رشت با شعار اولویت توجه به «منفعت عمومی» وارد شورا شدند اما اغلب وقت این شورا هم به حواشی و تلاش برای انتخاب و بعد عزل شهرداران گذشته است.

حالا قرار است روز یکشنبه بار دیگر صحن شورای شهر رشت شاهد ماجرای تکراری استیضاح و حاشیه‌های غیرضروری و شاید برکناری شهردار باشد تا شهروندان به جای آمار پیشرفت شهر،شاهد همان ماجرای خجالت آور آمار هر یک سال و نیم یک شهردار برای رشت باشند. شهری که سال‌هاست میان وعده وعیدها و شعارهای سطحی همین افراد در حال اغما است.

 

تدوین و تصاویر: علیرضا آریا

گوینده: آتنا فیض