رییس مرکز ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان گفت: محققان کشاورزی لاهیجان موفق شدند بلوبری را در فضای آزاد و در گلدان به باردهی برسانند.

باردهی میوه بلوبری در گلدان به همت محققان لاهیجان
کلانشهر:محمدنقی پاداشت در جمع خبرنگاران گفت: محققان مرکز تحقیقات کشاورزی لاهیجان  موفق شدند پس از چهار سال تحقیق و بررسی بر روی گیاه بلوبری، ارقام سازگار این گیاه را با آب و هوای گیلان تعیین کرده و این گیاه را در فضای آزاد و در گلدان به باردهی برسانند.

وی افزود: بلوبری ها پرورش یافته در این مرکز رشد مناسبی دارد و نتایج خوبی هم گرفته ایم.

پاداشت تصریح کرد: بلوبری که هم اکنون به باردهی رسیده اند، از ارقام تجاری هستند که به محض ورود به کشور یکسال در قرنطینه مانده اند.

رییس مرکز ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان گفت: از این پس می توان برای ارقامی که نتایج مثبت گرفتیم، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را برای تولید انبوه وارد کار کنیم.

مژگان صابری یک کارشناس تغذیه گفت: بر اساس تحقیقات چندین ساله متخصصان، مصرف مداوم بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان، بیمارهای قلبی و عروقی، فشار خون، کلسترول و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و مغز بسیار موثر است.

وی افزود: بلوبری به دلیل کالری متوسطی که دارد و همچنین برخورداری از آنتی اکسیدان و فیبر بالا برای بیماران دیابتی پیشنهاد می شود.