مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مطرح کرد؛

خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره های برجسته گیلان


۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۲:۰۹ | کد خبر: ۲۳۲۹۳ چاپ

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره های برجسته استان، گفت: خرید حمایتی آثار افزایش می یابد.

خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره های برجسته گیلان
کلانشهر :رضا ثقتی بعد از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی استاندار گیلان با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تمرکز بر جامعه نخبگانی است، اظهار کرد: فرهیختگان سرمایه جامعه هستند و پرداختن به آنها موجب ارتقای فرهیختگی کل جامعه می‌شود و سرمایه گذاری در این حوزه موجب ارتقای سطح فرهیختگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شورای پژوهشی اداره کل ارشاد گیلان پس از ۸ سال تعطیلی مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: فعالیت انجمن مفاخر استان گیلان نیز بعد از دو سال وقفه، رونق گرفته و قرار است عمارت آوانسیان به عنوان خانه مفاخر گیلان مرمت شود.

وی با بیان اینکه بحث اعطای درجه هنری مفاخر به جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های برجسته با رشد نسبی همراه می‌شود.

ثقتی با اشاره به اعمال سیاست جهت دادن به جشنواره‌های فرهنگی و هنری، گفت: پرداختن به چهره‌های فرهنگی و ادبی استان در دستور کار است و جشنواره میراث ناملموس نیز در همین راستا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه روزهای خوبی را برای اهل فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم پیش بینی می‌کنیم، گفت: برخی وعده‌های خود را تاکنون عملی کرده ایم و امیدواریم با همراهی خود فرهیختگان به اهداف مدنظر دست یابیم.

نظر شما:

security code