فعلا در گیلان کسی به وبا مبتلا نشده است


۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۶:۵۰ | کد خبر: ۲۳۳۲۲ چاپ

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود، این بیماری در صورتی که به موقع درمان نشود می‌تواند کشنده باشد

فعلا در گیلان کسی به وبا مبتلا نشده است
کلانشهر :دکتر حسن رخشاد با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به وبا به مراکز درمانی و بهداشتی گیلان مراجعه نکرده است گفت: وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود، این بیماری در صورتی که به موقع درمان نشود می‌تواند کشنده باشد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نشانه‌های وبا گفت: اسهالِ بدون تب و دل درد، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، درد عضلات پشت ساق پا، تشنگی زیاد و کم شدن یا قطع ادرار از نشانه‌های این بیماری است.

وی گفت: مصرف آب، سبزی و میوه آلوده، غذا‌های دریایی ناپخته و خام می‌تواند عامل انتقال بیماری وبا باشد.
دکتر حسن رخشاد با تاکید بر اینکه شستشوی مداوم دست‌ها می‌تواند از ابتلا به وبا جلوگیری کند گفت: درصورتی که بیمار، نشانه‌های بالینی وبا را داشته باشد باید هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کند.
مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به دلیل اسهال و خطر افت شدید آب، حتما تا رساندن بیمار به مراکز درمانی باید با مصرف وفور مایعات و املاح نظیر محلول خوراکی او-آر- اس، کم آبی و املاح بیمار به سرعت جبران شود.

نظر شما:

security code