خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: از نظر ما هم دزدی و اختلاس گناه به شمار می رود و هم بی حجابی گناه است. اتفاقا بسیاری از بی حجابها زنها و بچه های همان دزدها هستند.

خاتمی: بسیاری از بی‌حجاب‌ها، زن‌ها و بچه‌های همان دزدها هستند

کلانشهر: آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت مومنان به تقوای الهی بیان کرد: امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع)فرمودند که محبوب ترین چیزی که از میان وصایای من بر می‌گزینی تقوای الهی است. در دهه اول ماه ذیحجه سفارش زیادی به یاد خداوند شده است، روز عرفه که فردا است، روز دعا و نیایش است، فردا بعد از ظهر عجیبی است و بعد از ماه رمضان، لحظات زیادی را به عظمت عصر روز عرفه نداریم.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: فردا بعد از ظهر این زمزمه را تکرار خواهیم کرد که "ما هیچ هستیم و هر چه هست از ذات مقدس ربوبی است". در مناجات شعبانیه داریم که خدایا به من عنایت کن که فقط تو را ببینم و دل از هر چیز غیر تو هست ببرم، در این بحث دو نکته مطرح است یکی امید به خدا و دیگری کمال امید به خداوند. امید به خدا یعنی دل بریدن از دیگران و تنها دل بستن به خداوند. امام صادق می‌فرمایند که این نعمت است و بالاتر از این نیست که انسان به قلبش مراجعه کرده و با تمام وجود فقط امیدش به خداوند باشد.

 

خاتمی گفت: اصرار ما بر حکم الهی حجاب به منزله نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست، عده ای می‌گویند چرا به ۴ تار موی زن که بیرون است، گیر می‌دهید اما به دزدی و اختلاس گیر نمی‌دهید، بنده و سایر خطبای جمعه از کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشته‌ایم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عرصه داشته است، اتفاقا بسیاری از بی حجاب ها، زن ها و بچه های همان دزدها هستند.