ادعای جنجالی 4عضو شورا بعد از جلسه استیضاح شهردار رشت؛

نوشتم «قانع شدم»؛خواندند:قانع نشدم


۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۵:۱۱ | کد خبر: ۲۳۴۰۷ چاپ

بعد از اعلام برکناری علوی، مجید عزیزی که از مدافعان ادامه فعالیت شهردار بود نسبت به چگونگی بررسی آرا اعتراض کرد که با عتاب کارگرنیا رئیس شورای شهر مواجه شد

نوشتم «قانع شدم»؛خواندند:قانع نشدم
اختصاصی کلانشهر: در اتفاقی عجیب چهار عضو شورای شهر رشت به فرمانداری شکایت برده و گفته‌اند که آرایشان در صحن علنی شورای شهر رشت درست خوانده نشده و به همین دلیل امیرحسین علوی از شهرداری رشت برکنار شده است.

ظهر امروز چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت با دستور کار استیضاح امیرحسین علوی شهردار برگزار شد که طبق اعلام محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت با رای گیری مخفی هشت عضو شورا اعلام کردند که از پاسخ‌های مکتوب شهردار قانع نشدند به همین دلیل علوی بعد از هشت ماه از سمت خود عزل شد. (بیشتر بخوانید)

بعد از اعلام برکناری علوی، مجید عزیزی که از مدافعان ادامه فعالیت شهردار بود نسبت به چگونگی بررسی آرا اعتراض کرد که با عتاب کارگرنیا رئیس شورای شهر مواجه شد.

او چند بار خطاب به عزیزی و دیگر اعضا اعلام کرد که «کشف رای» خلاف قانون است.

ادامه اعتراض مجید عزیزی که نائب رئیس شورای شهر رشت است باعث شد که کارگرنیا بار دیگر آرا را شمارش کند که ظاهرا در آن لحظه برای عزیزی مشخص شد که فقط سه عضو شورا روی برگه‌ها نوشته‌اند از پاسخ شهردار راضی شده‌ایم.

اما دقایقی بعد نامه‌ای با امضای مجید عزیزی، سیدحسین رضویان، رضا عاشری و نادر حسینی خطاب به حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت منتشر شد که خواستار بررسی و بازنگری در آرای استیضاح شهردار رشت شده‌اند.

 در نامه این چهار عضو معترض آمده است: به استحضار می رساند که در چهل و ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت که با موضوع استیضاح شهردار شهر آقای امیرحسین علوی برگزار شد امضا کنندگان ذیل با پاسخ «قانع شدم» به عدم استیضاح شهردار رای دادند. اما در شمارش آرا به نحوی عمل شد که ۸ رای «قانع نشدم» از گلدان خارج شد. که در نتیجه منجر به استیضاح شهردار شد.

با توجه به موارد، خواهشمند است دستور بفرمایید مراحل اخذ رای بررسی شود. اینجانبان آمادگی خود را برای حضور در هر گونه مرجع ذیصلاح برای دفاع از موضوع مطروحه اعلام می‌داریم.

در صورت اثبات این ادعای جنجالی شورای شهر رشت درگیر حاشیه‌های تازه‌ای به جز برکناری پی درپی شهرداران می‌شود.