رشت در انتظار تصمیم کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری؛

استیضاح و برکناری شهردار رشت باطل می شود؟


۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۱۳:۵۶ | کد خبر: ۲۳۴۶۳ چاپ

یکی از اعضای موافق ماندن علوی در شهرداری هم در یک پیام اینستاگرامی با رد شائبه تغییر رای یکی از 4موافق علوی در لحظات آخر نوشت که هر چهار عضوی که مخالف استیضاح شهردار رشت بودند قبل از انداختن آرا به گلدان «قانع شدم» را به یکدیگر نشان دادیم

استیضاح و برکناری شهردار رشت باطل می شود؟
اختصاصی کلانشهر :جنجال‌های شورای شهر و شهرداری رشت بعد از استیضاح امیرحسین علوی شهردار رشت همچنان ادامه دارد.

به دنبال استیضاح و برکناری شهردار رشت که در جلسه روز شنبه هجدهم تیرماه شورای شهر رشت انجام شد چهار تَن از اعضای شورای شهر با ارسال نامه‌ای به فرماندار رشت خواستار بررسی آرا شدند.

طبق اعتراض مکتوب مجید عزیزی، سیدحسین رضویان، رضا عاشری و نادر حسینی که موافق ادامه کار علوی به عنوان شهردار بودند آرای یکی از آنها دقیق خوانده نشد تا حکم برکناری علوی با نسبت رای 8 به 3 از سوی محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت اعلام شود.

در پایان جلسه و ساعاتی بعد، رئیس شورا اعلام کرد که روند رای گیری و شمارش آرا در حضور تمام اعضا انجام شده و همچنین خبرنگاران هم در جلسه حضور داشتند و جلسه هم به صورت مستقیم از اینستاگرام شورای شهر رشت پخش می‌شد. با اینهمه چهار عضو شورا نامه اعتراضی خود را به حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت تحویل دادند.

رضا عاشری یکی از اعضای موافق ماندن علوی هم در یک پیام اینستاگرامی با رد شائبه تغییر رای یکی از 4موافق علوی در لحظات آخر نوشت که هر چهار عضوی که مخالف استیضاح شهردار رشت بودند قبل از انداختن آرا به گلدان «قانع شدم» را به یکدیگر نشان دادیم.

او همچنین مدعی شده که یکی از برگه‌هایی که در گلدان آرا شمارش شده کهنه بود یعنی از قبل «قانع نشدم» رویش نوشته شده بود تا آرای موافقان استیضاح علوی به 8 رسانده شود.

حالا امروز دوشنبه بیستم تیرماه قرار است کمیته تطبیق مصوبات شورای شهرستان رشت به ریاست فرماندار درباره موارد اعتراضی تصمیم گیری کند.

هیات تطبیق مصوبات شهرستان که در فرمانداری هر شهرستان مستقر  است با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده او و  عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه‌ی قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به انتخاب شورا تشکیل می‌شود.  

همچنین در بین اعضای کمیته انطباق علاوه بر کارشناسان شاغل در فرمانداری حداقل یک کارشناس دفتر امور شهری و روستایی استانداری هم حضور دارد.