کاهش تعداد سینماهای گیلان در ۱۰ سال اخیر؛

۴سینما دوباره در گیلان فعال می شوند


۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۲۰:۴۲ | کد خبر: ۲۳۵۱۲ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در دهه اخیر، گیلان دارای 10 سینما و 11 سالن بود که اکنون به 4 سینما(22 بهمن رشت، طلوع فومن، هلال احمر بندرانزلی و دریا آستارا) تقلیل یافته است افزود: اداره‌کل با تشکیل کمیسیون بند 8 نسبت به بررسی تقاضاهای ساخت و تأسیس سینما و نظارت بر آن‌ها اقدام می‌کند‌.

۴سینما دوباره در گیلان فعال می شوند
کلانشهر :رضا ثقتی درباره هم‌افزایی نهادهای فرهنگی گیلان برای ارتقای فرهنگ و هنر استان اظهار داشت: با در نظر داشتن این موضوع مهم که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است، بر این مبنا نمی‌توان فقط از یک نهاد یا سازمان در خصوص رسیدگی به امور فرهنگی، انتظار خدمات‌رسانی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه همه سازمان‌ها باید خود را متولی فرهنگی بدانند گفت: ضمن آنکه انتظار مردم از دولت انقلابی و جهادی سیزدهم بالاست و برای پاسخگویی به این مطالبات، نیازمند کمک و همدلی سازمان های فرهنگی هستیم.

ثقتی خاطرنشان کرد: این یک اصل بدیهی است که برای به ثمر نشستن فعالیت‌های فرهنگی، همه باید با یک بیرق و پرچم به ایفای نقش خود بپردازند و طی همین مدت نیز، نتایج قابل قبول و ارزنده این همگرایی در استان گیلان را در حوزه‌های فرهنگی شاهد بوده‌ایم.

برای حمایت از آثار مفاخر استان گیلان اعتبارات پژوهشی اختصاص می‌یابد

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، هم‌افزایی با نهادهای فرهنگی در استان را به‌طور جدی دنبال می‌کند چرا که بر این باور هستم با تعامل و هم‌افزایی می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و لذا باید از فعالیت‌های جزیره‌ای پرهیز و همگرایی نهادهای فرهنگی، تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان درباره اقدامات این مجموعه جهت ارتقای کمی و کیفی تولیدات در حوزه هنر انقلابی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نهاد سیاستگذار حوزه فرهنگ و هنر بوده و سیاست‌های کلان اداره‌کل حمایت از جهت‌دهی و تولیدات فاخر در حوزه جشنواره‌ها به عنوان یکی از محورهای اصلی جشنواره است.

ثقتی به دیگر اقدامات اداره‌کل در این عرصه اشاره و تصریح کرد: همچنین حمایت از آموزش‌های هنری فاخر با دعوت از اساتید برجسته جهت برگزاری کارگاه‌های هنر انقلابی از دیگر برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان است.

وی در مورد اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برای حمایت از سینماهای گیلان در راستای جلوگیری از انحلال آنان ابراز داشت: صاحبان سینما اجازه فروش سینما تحت اختیار خود را ندارند، مگر آنکه درخواست انحلال را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: چنانچه صاحبان سینما بر حسب زیان تقاضای انحلال سینمای تحت اختیار خود را داشته باشند، بررسی این تقاضاها توسط کمیسیونی تخصصی در سازمان سینمایی و سمعی و بصری، تحت شرایط و ضوابطی انجام می‌پذیرد.

ثقتی با اشاره به تأمین تجهیزات سینماهای استان گفت: تأمین تجهیزاتی همچون ویدئوپروژکتور(برای اکران فیلم)، لامپ و قطعات این دستگاه و یا بهینه‌سازی سالن سینما همچون تجهیز سالن به صندلی‌های نو، ترمیم سالن و خدمات دیگر با معرفی اداره کل استان و مشارکت سازمان سینمایی انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در دهه اخیر، گیلان دارای 10 سینما و 11 سالن بود که اکنون به 4 سینما(22 بهمن رشت، طلوع فومن، هلال احمر بندرانزلی و دریا آستارا) تقلیل یافته است افزود: اداره‌کل با تشکیل کمیسیون بند 8 نسبت به بررسی تقاضاهای ساخت و تأسیس سینما و نظارت بر آن‌ها اقدام می‌کند‌.

ثقتی با بیان اینکه اعضای این کمیسیون نمایندگانی از استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و اماکن با ریاست اینجانب و دبیری معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل هستند افزود: هیچکدام از سینماهای نام برده تقاضای تغییر کاربری نداشته و در صورتی که درخواستی داشته باشند، بررسی خواهد شد. 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سینماهای مذکور به صورت شفاهی درخواست خود را برای ادامه فعالیت ارائه کرده‌اند که از حمایت‌های مادی و معنوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما:

security code