علی رغم آغاز پیک هفتم کرونا؛

چرا سایت واکسیناسیون بعضی شهرهای گیلان بروزرسانی نمی شود؟


۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۰۹:۰۵ | کد خبر: ۲۳۵۵۸ چاپ

آخرین بروز رسانی مراکز واکسیناسیون کرونای شهرستان رشت مربوط به 9روز قبل است. به جز این،مراکز مربوط به واکسیناسیون رشت با عنوان «مرکز جامع سلامت» بدون آدرس و ساعت کار در جدولی که به سختی در گوشی های موبایل و نسخه وب قابل خواندن است، ظاهر فقط منتشر شده تا شده باشد

چرا سایت واکسیناسیون بعضی شهرهای گیلان بروزرسانی نمی شود؟
 اختصاصی کلانشهر:در حالی که آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان به سرعت در حال افزایش است اما گویا عوامل فعال در وب سایت اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (https://vaccine.gums.ac.ir/) تمایلی به بروزرسانی دقیق بعضی مراکز واکسیناسیون کرونا را ندارند.

براساس اعلام علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران کرونایی در گیلان بعد از مدتها کاهش در مدت زمانی اندک، ۳ رقمی شده است و این سیر صعودی همچنان ادامه دارد. از آنجایی که بعد از شروع واکسیناسیون عمومی،گیلان به اولین استان در زمینه تعداد افراد واکسینه شده در ایران تبدیل شد این انتظار وجود دارد که   عوامل بهداشتی و درمانی استان مانند گذشته برای مهار پیک هفتم هم به صورت اصولی مشغول کار باشند و صرفا به هشدار در زمینه افزایش تعداد مبتلایان بسنده نکنند.

با وجود آنکه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام شده که ۲۵۷ پایگاه واکسیناسیون در گیلان و ۴۸ پایگاه در رشت فعال است اما با مراجعه به سایت ویژه ای که از حدود یک سال قبل راه اندازی شده و در آن جدول روزانه مراکز واکسیناسیون اعلام می‌شد خبری از اطلاع رسانی دقیق برای تزریق واکسن ساکنان بعضی مناطق گیلان نیست.

به طور مثال،آخرین بروز رسانی مراکز واکسیناسیون کرونای شهرستان رشت مربوط به 9روز قبل است. به جز این،مراکز مربوط به واکسیناسیون رشت با عنوان «مرکز جامع سلامت» بدون آدرس و ساعت کار در جدولی که به سختی در گوشی های موبایل و نسخه وب قابل خواندن است، ظاهر فقط منتشر شده تا شده باشد.

در شهرستان‌هایی نظیر آستانه اشرفیه هم آخرین اطلاعات مندرج مربوط به 14تیرماه است و علی رغم اعلام وزارت بهداشت خبری از چند و چون تزریق دز چهارم برای ساکنان این شهر نیست.

آدرس مربوط به مراکز فعال واکسیناسیون کرونا شهرستان رضوانشهر هم از هجدهم تیرماه «در تلاش برای طراحی صفحه» است. در سایت علوم پزشکی و در آدرس‌های مربوط به فومن و آستارا از 31 اردیبهشت هیچ اطلاعاتی بروزرسانی نشده است. مردم تالش هم از 4خرداد و ساکنان صومعه سرا از 16 خرداد و رودباری‌ها از 13 اسفند و ساکنان ماسال هم از 28 اردیبهشت با ناامیدی مرجع اطلاع رسانی درباره سایت واکسن محل زندگی‌شان را بسته‌اند.

اما مسئولان بهداشتی هفت شهر لاهیجان، سیاهکل، املش، لنگرود، رودسر، انزلی و شفت آدرس مراکز تزریق واکسن را به صورت هفتگی منتشر کرده که حتما ساکنانشان با خیالی آسوده و برنامه ریزی می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

طبق اعلام دکتر اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هرچند بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای پنج سال استان نوبت اول واکسن کرونا و ۸۴ درصد این گروه جمعیتی نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اما تنها ۵۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تکمیل دزهای واکسن منجر به بالا رفتن ایمنی جمعی در برابر شیوع بیماری کرونا می‌شود.