در آستانه اجرای گروه کُر فیلارمونیک گلشن؛

آوای رکوئیم موتزارت در رشت


۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۲۲:۰۷ | کد خبر: ۲۳۵۷ چاپ
آوای رکوئیم موتزارت در رشت

اختصاصی کلانشهر/ نیلوفر روحی: گروه کُر فیلارمونیک گلشن جمعه این هفته در رشت روی صحنه می‌رود و به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک به صورت کُرال می‌پردازد.

مصطفی گلشن مدیر این گروه و مجتبی اخوان رهبر گروه به بیان توضیحاتی پیرامون کُر فیلارمونیک گلشن و اجرای آینده‌شان پرداختند که در ادامه می‌خوانیم:

در آغاز مصطفی گلشن به ارائه توضیحاتی پیرامون گروه پرداخت و گفت: چهار سال پیش با مشورت مجتبی اخوان طبق فراخوانی، به جذب اعضای گروه کر از بین هنرجوهای کلاس‌های سلفژ و صداسازی آموزشگاه پرداختیم. اما چون از صفر شروع کردیم، زمان برد تا به چهار بخش سوپرانو، آلتو و باس تقسیم شویم و حداقل امکانات یک گروه را فراهم کنیم.

او افزود: با این گروه، در سه دوره جشنواره موسیقی فجر رشت شرکت کردیم و کارهای محلی فولکلور گیلان و ایران را اجرا کردیم و همچنین در خانه فرهنگ و شهر فومن نیز اجرا داشتیم. گلشن ادامه داد: در این دوره هم با فعالیت بیشتر و برگزاری کلاس‌های رایگان تئوری موسیقی، سلفژ و صداسازی به جذب و آموزش اعضای جدید پرداختیم و همچنین مستر کلاس‌هایی با استادانی چون نازنین حجازی، کلودیا ون هاسلت و علیرضا شفقی‌نژاد داشتیم که استاد شفقی نژاد پیش از این اجرا نیز به رشت خواهند آمد تا با گروه کار کنند و در شب اجرا نیز حضور داشته باشند.

او در ادامه ضمن اشاره به صداقت در تشکیل گروه به ابراز خرسندی از اجرای کاملا کلاسیک این گروه کر که اتفاقی نادر در تاریخ استان گیلان است پرداخت و در آخر از زحمات استاد شفقی‌نژاد، پرسنل آموزشگاه و همچنین مجتبی اخوان، بهارک رئوف و اعضای گروه کر که بدون چشم داشت صادقانه برای پیشرفت گروه تلاش می‌کنند تشکر ویژه‌ای به عمل آورد.

مجتبی اخوان، رهبر گروه کر گلشن دانش آموخته کنسرواتوار تهران بوده و با اساتید مختلفی از جمله محمد نوری و علیرضا شفقی‌نژاد رهبر گروه کر فیلارمونیک تهران همکاری داشته است. او همچنین به عنوان سولیست گروه کر فیلارمونیک ایران نیز فعالیت داشته است.

او با اشاره به اجراهای پیشین این گروه گفت: اعضای این گروه بعد از گذشت چهار سال از صفر به سطح خوبی رسیده‌اند هستن و بناست که در این اجرای رسمی، قطعاتی از موسیقی کلاسیک شامل چند قسمت از رکوئیم موتزارت ( Requiem kv626 ) و مس موتزارت ( Missa brevis kv259 ) و بخشی از قطعه اُ فورتونا اثر کارل ارف ( O fortuna ) را اجرا کنیم.

 

گروه کُر فیلارمونیک گلشن جمعه این هفته هفدهم خرداد ماه ساعت 20 در مجتمع خاتم الانبیا رشت به روی صحنه می‌رود و به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک به صورت کُرال می‌پردازد.

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به آموزشگاه موسیقی گلشن واقع در گلسار خیابان 107 ( www.golshanmusic.com ) و یا سایت هفتساز به آدرس www.haftsaz.com مراجعه کنند.

 

گروه کر+کر فیلارمونیک گلشن+مجتبی اخوان+مصطفی گلشن+کرال+موسیقی کلاسیک+موتزارت