از دعواهای زن و شوهری در حضور دیگران


۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۱۶:۴۵ | کد خبر: ۲۳۵۹۴ چاپ

یک روان‌درمانگر با تاکید بر اینکه زوجین نباید خانواده‌های خود را در جریان دعواهایشان با همسر قرار دهند، گفت: در حضور اقوام، دوستان و والدین از دلخوری‌ها و دعواهایتان با همسر رونمایی نکنید و حتی در مواقعی که از همسرتان دلخور هستید و با او بحث کرده‌اید، در حضور دیگران با احترام با او برخورد کنید.

از دعواهای زن و شوهری در حضور دیگران
کلانشهر:شبنم طلوعی اظهار کرد: بعضا پیش می‌آید زوجین قبل از رفتن به مهمانی و یا پیش از آمدن مهمان به خانه‌شان با همسر بحث کرده و دلخوری پیش آمده که باعث بروز دعوا می‌شود. در این شرایط نباید از بحث و اختلاف خود در مهمانی و در حضور والدین و اقوام و دوستان رونمایی کنند، بلکه باید در حضور دیگران احترام همسر را حفظ کنند.

این روانشناس با بیان اینکه زوجین باید در حضور دیگران در کمال احترام با همسر برخورد کنند و اگر دلخوری از او دارند پس از رفتن مهمان‌ها و یا اتمام مهمانی، در منزل و خلوت دو نفره خود  به کمک مهارت حل مساله، اختلاف پیش آمده را حل کنند، ادامه داد: رونمایی از دعوا و حتی موضوع دعوا در حضور اقوام، دوستان و والدین منجر به خدشه‌دار شدن احترام دیگران به همسر و تغییر تصویر ذهنی آنها نسبت به همسر می‌شود، به طوری که بعضا این بحث و اختلاف بین زوجین در منزل حل می‌شود و حتی پس از مدتی به طور کامل موضوع اختلاف و دعوا از یاد و ذهن زوجین می‌رود اما اطرافیان تا مدت‌ها این موضوع را در خاطر نگه می‌دارند.

به گفته وی، توقع از زن و شوهر عاقل این است که به هیچ وجه بحث و دعوا و حتی موضوع بحث زن و شوهری خود را به والدین و خانواده‌هایشان انتقال ندهند.

طلوعی معتقد است که بی ارزش کردن همسر، قهر کردن، تهدید و سرزنش و تحقیر کردن همسر، برانگیختن احساس گناه در همسر،بی‌توجهی به همسر، تلافی و مقابله به مثل کردن با همسر از جمله کارهای خطر ناکی ا ست که منجر به ادامه دار شدن دعوا و نزاع با همسر می‌شود.

این روان‌درمانگر همچنین خطاب به زوجین جوان تاکید کرد که وقتی با همسر خود به مشکل بر می‌خورید مهم‌ترین اقدام این است که خانواده‌ها را در جریان این اختلاف قرار ندهید.

وی افزود:به هنگام بروز اختلاف و دعوا با همسر به هیچ وجه با او قهر نکنید، اگر قهر کردید خانواده‌ها را در جریان این موضوع قرار ندهید و منزل خود را ترک نکنید. 

این روانشناس، سکوت کردن در حضور اقوام و دوستان به هنگام بروز اختلاف و بحث با همسر را "مهارت سکوت کردن" تعبیر کرد و در عین حال توضیح داد: سکوت به هنگام دلخوری از همسر در حضور دیگران یک مهارت است تا با این سکوت دیگران از بحث میان زن و شوهر آگاه نشوند اما در عین حال همین سکوت در منزل و خلوت دو نفره زوجین پس از بروز اختلاف و دعوا، منجر به حل نشدن مساله می‌شود و سم مهلک زندگی زناشویی است.

طلوعی در پایان سخنان خود تاکید کرد: سکوت به هنگامی که در اوج عصبانیت هستید جایگزین خوبی برای بروز رفتارهای خشمگینانه و پرخاشگرانه است اما اگر این سکوت ادامه داشته باشد تبدیل به سم مهلکی شده که مرگ رابطه زناشویی را در پیش خواهد داشت.