مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ضرورت ثبت جشنواره «طنز پهلو» در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/تصاویر


۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۲:۱۳ | کد خبر: ۲۳۶۲۵ چاپ

رضا ثقتی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ و هنر گیلان در ۱۷ شهر این استان گفت: اولین هفته فرهنگی گیلان از آستانه اشرفیه آغاز شد و در شهرستان فومن دومین هفته فرهنگ و هنر استان گیلان از روز پنج شنبه آغاز به کار کرد.

ضرورت ثبت جشنواره «طنز پهلو» در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/تصاویر
کلانشهر:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره «طنز پهلو» گفت: ثبت این جشنواره در تقویم وزارت ارشاد ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی عصر پنج شنبه ۲۳ تیر در ششمین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر «طنز پهلو ۶» اظهار کرد: زبان و ادبیات طنز ماناترین و اثرگذارترین وسیله‌ای برای بیان مطالبات اجتماعی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جامعه امروز به ابزار طنز برای رساندن پیام‌ها و اندیشه‌ها نیاز دارد، گفت: امسال برگزاری ششمین جشنواره «طنز پهلو ۶» به دلیل استقبال بی نظیر شاعران و هنرمندان ملی و استانی از جایگاه ویژه‌ای نسبت به جشنواره‌های قبلی برخوردار است.

ثقتی با اشاره به اینکه هزار و ۱۴۷ اثر از سراسر ایران در قالب داستان‌های ادبی طنز و شعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: با توجه به استقبال هنرمندان از این جشنواره هنوز این رویداد در تقویم وزارت ارشاد ثبت نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ و هنر گیلان در ۱۷ شهر این استان گفت: اولین هفته فرهنگی گیلان از آستانه اشرفیه آغاز شد و امروز در شهرستان فومن دومین هفته فرهنگ و هنر استان گیلان آغاز به کار میکند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال در قطر به طراحان گیلانی سپرده شده است، اضافه کرد: فراخوان این جشنواره آغاز شده است.