گور تاریخی ساغریسازان رشت مورد بررسی و گمانه زنی قرار می گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر گور تاریخی در محدوده خواهر امام رشت، موضوع مورد بحث در دستور کارشناسان باستانشناسی معاونت میراث فرهنگی این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شهرود امیر انتخابی گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر کشف گور تاریخی در محدوده خواهر امام رشت، موضوع در دستور کار، کارشناسان باستان‌شناسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که در حین خاکبرداری بخشی از گور آسیب دیده اما بخش عمده ای از گور مورد نظر در زیر آسفالت جاده عمومی محله خواهر امام قرار دارد افزود: با توجه به شواهد سطح الارضی به نظر می رسد این گور مربوط به دوره ایلخانی باشد که نمونه‌های از این پوشش گورها را در حین کاوش در محوطه های باستانی مسجد صفی و تپه باستانی پنج پیران لاهیجان بدست آمده است.

انتخابی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پاکسازی این گور نیازمند انجام عملیات خاکبرداری است لذا این اداره کل در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی مجوز گمانه زنی گور مکشوفه را از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور درخواست کرده است که پس از صدور مجوز نسبت به پاکسازی گور اقدام خواهد شد.

وی گفت: جهت بررسی دقیق قدمت گور دو نمونه از آجرهای گور مکشوفه جهت آنالیز و تاریخ‌گذاری به آزمایشگاه حفاظت و مرمت پژوهشگاه ارسال شده است.

 

نظر شما:

security code