سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سویه جدید کرونا همه سنین را درگیر می کند


۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۰۹:۳۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴ چاپ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار به شهروندان در خصوص توجه جدی به توصیه های بهداشتی گفت: سویه جدید کرونا همه گروه های سنی را درگیر می کند.

سویه جدید کرونا همه سنین را درگیر می کند
کلانشهر:فردین مهرابیان با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه نسبت سنی بستری‌های کرونایی در سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: با توجه به این بررسی‌ها ۱۳.۲ درصد بستری‌های کرونایی را سنین بدو تولد تا ۹ سال بوده اند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۱۲۹ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ بیمار معادل ۱۳.۱ درصد بیماران در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در روزهای قبل تر نیز ۱۶ نفر از بیماران را کودکان و نوجوانان تشکیل داده اند، تصریح کرد: شهروندان باید هوشیار باشند که سویه جدید کرونا همه سنین را درگیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌ها بهداشتی جدا پرهیز شود، ادامه داد: واکسیناسیون نیز باید در دستور کار قرار گیرد و افرادی که شش ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آنها گذشته باید دُز یادآور را تزریق کنند.

نظر شما:

security code