مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: برای ارتقای درآمد گندم کاران اقدامات مختلفی از جمله نوسازی ناوگان برداشت گندم انجام شده است و پیش بینی می شود امسال بیش از ده هزار تن گندم در رودبار برداشت شود.

پیش بینی تولید بیش از 10هزار تن گندم در رودبار
کلانشهر:سروش ابراهیمی از برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید گندم در رودبار هستیم.

وی افزود: برای ارتقای درآمد گندم کاران اقدامات مختلفی از جمله نوسازی ناوگان برداشت گندم انجام شده است و پیش بینی می شود امسال بیش از ده هزار تن گندم در رودبار برداشت شود.

ابراهیمی ادامه داد: سطح مالکیت گندمزارها برای کشاورزان بسیار کم است و اغلب گندم های تولید شده به صورت خود مصرفی است و بخشی به استان های همجوار از جمله طارم و زنجان هم می رود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خاطرنشان کرد: ترویج ارقام سازگار با اقلیم و نوسازی ناوگان برداشت، توزیع کودهای مناسب و تهیه بذر از جمله گامهایی است که امسال در جهت حمایت از گندم کاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه پس از برداشت برنج در شهرستان رودبار در برخی از شالیزارهای رودبار، گندم کشت می شود، گفت: کشت گندم سودهی بیشتری نسبت به راتون و یا سایر محصولات کشاورزی برای کشاورزان دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: از اراضی گندمکاری محافظت می شود و به هیچ وجه به اراضی غیرمجاز اجازه ساخت واحد مسکونی داده نمی شود زیرا در جهت تامین امنیت غذایی کشور مزارع گندم باید برای کشت گندم باقی بمانند.

وی یادآور شد: امسال پراکنش بارندگی برای افزایش تولید گندم مناسب بود و به همین دلیل خیلی از زمین هایی که کشت نشده بود، دوباره به کشت گندم اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار تصریح کرد: قیمت خوب خرید  تضمینی از دیگر عواملی بود که گندم کاران را به افزایش کشت گندم تشویق کرد.

نظر شما:

security code