وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه مراکز واکسیناسیون حق تزریق واکسن کرونای تاریخ گذشته را ندارند، گفت: واکسن ها دارای سیستم الکترونیک و یو آی دی هستند و هیچ تغییری در آن داده نمی‌شوند.

هیچ جایی حق تزریق واکسن تاریخ گذشته ندارد/ وارد موج هفتم کرونا شدیم

کلانشهر: بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش ملی لاله های سپید در مرکز همایشهای رازی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان غذا و دارو، سازمانی مشابه FDA آمریکا بوده و نظارت دقیق بر روی همه واکسن ها و حتی محصولات دیگر انجام می شود و اگر یک نامه‌ای را کارشناسی به فرد دیگری داده، دلیل نمی‌شود که واکسن تاریخ گذشته استفاده شده است.

 

وی اظهار داشت: تمامی این گونه موارد به صورت الکترونیک در سامانه تی‌تک و سامانه‌های دیگر بررسی می‌شود و نگرانی درباره آن وجود ندارد.

 

وارد موج هفتم شدیم

عین اللهی با بیان اینکه کشور وارد موج هفتم کرونا شده است، ادامه داد: مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون به ما کمک می کنند تا بتوانیم موج هفتم را با مدیریت مناسب کنترل کنیم، البته تعداد واکسن های روزانه تزریق شده کرونا بالاست و جای نگرانی نیست.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون همه مراکز درمانی کشور بصورت آماده باش برای مقابله با موج هفتم کرونا هستند از مردم می خواهیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به خصوص در مکان های بسته مانند مترو، اتوبوس، قطار و هواپیما و حفظ فاصله گذاری اجتماعی این موج نیز به درستی مهار شود.

 

به گفته عین اللهی، اجرای طرح دارویار در راستای برطرف شدن کمبودهای دارویی و دسترسی راحت مردم به دارو با پوشش بیمه ای بالا آغاز شده و بزودی تولیداتمان را نیز افزایش می دهیم.