حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه امروز دوشنبه در تماس تلفنی با« جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم ها و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان: آمریکا از توسل به اهرم فشار و تحریم دست بردارد

کلانشهر: وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، اظهار کرد: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با ابراز قدردانی از تلاش های بی وقفه جوزف بورل و آنریکه مورا و با اشاره به گفتگوهای اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد.

 

 امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نشست سه جانبه بین روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران رویکرد ایران را در مورد امنیت غذایی و امنیت انرژی تبیین کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی اخیر خود با وزیرخارجه اوکراین افزود: تسهیل صادرات غلات اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

جوزف بورل: به تلاش های خود برای نزدیک‌ کردن دیدگاه های ایران و آمریکا و رسیدن به نقطه توافق ادامه خواهم داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگوی تلفنی با تقدیر از اراده مثبت و جدی طرف ایرانی در روند مذاکرات تاکنون، بر ضرورت ارائه و جمع بندی ایده های طرفین در شرایط کنونی تاکید کرد.

 

بورل همچنین ضمن تقدیر از ابتکار عمل های جمهوری اسلامی برای عبور از موانع و حل و فصل برخی اختلافات باقیمانده برای حصول توافق نهایی در مذاکرات برای رفع تحریم ها، بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی با همه طرف ها تأکید کرد.

 

وی دراین ارتباط افزود: معتقدم باید ماه ها تلاش به نتیجه منجر شود و به تلاش خود برای نزدیک‌ کردن دیدگاه های ایران و آمریکا و رسیدن به نقطه توافق ادامه خواهم داد.