کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای هوا

گیلان از کی بارانی می‌شود؟


۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۵:۵۴ | کد خبر: ۲۳۷۸۷ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوای استان، متذکر شد: برای پنجشنبه و جمعه رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود، اما برای روزهای شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق استان بارش خواهیم داشت.

گیلان از کی بارانی می‌شود؟

کلانشهر: محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری دانست و اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ماسوله با ۱۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۸ درجه سلسیوس گرم ترین ایستگاه های استان بودند.

 

وی دمای رشت را بین ۲۲ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار و فعالیت توده هوای گرم در منطقه است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت آینده غالبا آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود، تصریح کرد: وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها گرم خواهد بود و احتمال مه صبحگاهی وجود دارد.

 

دادرس، با اشاره به شکسته شدن رکورد گرمای تیرماه در ایستگاه املش با ۳۸ درجه سلسیوس، خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته شاهد تداوم هوای گرم در استان بودیم.

 

وی از کاهش دمای هوای استان طی پایان هفته خبر داد و گفت: از پنجشنبه با نفوذ تدریجی توده هوای کم و بیش ناپایدار به منطقه روند افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به تناوب بارندگی و رگبار و رعد و برق تا اواسط هفته در استان رخ خواهد داد.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه ای متوسط دمای هوای استان، متذکر شد: برای پنجشنبه و جمعه رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود، اما برای روزهای شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق استان بارش خواهیم داشت.

نظر شما:

security code