مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت:در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان فعال هستند و حدود ۶۰۰ واحد صنعتی دیگر نیز به‌ دلایل مشکلات مالی، تامین اجتماعی و بانکی تعطیل هستند.

۶۰۰ واحد صنعتی در گیلان به دلایل مالی و بانکی تعطیل هستند/بانک ها یکی از عوامل ضد تولید در کشور هستند
کلانشهر:تیمور پور حیدری روز چهارشنبه در همایش HSE  (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در جمع صنعتگران با اشاره به وجود حدود  ۶۰۰ واحد صنعتی راکد در استان گفت: تعدادی از این واحدها توسط بانک ها تملک شده اند که موجب تعطیلی واحدهای  صنعتی  و از بین رفتن اشتغال می شود و با این اقدام خود به ضد تولید تبدیل شده اند.

وی اظهار داشت: می توانیم تحریم ها را با وجود دلسوزان  صنعت و فعالان اقتصادی پشت سر  بگذاریم اما امروز خود تحریمی ما را اذیت می کند؛  بانک ها یکی از عوامل ضد تولید در کشور هستند و متاسفانه با قوانین دست و پاگیرشان موجب شدند که واحدهای بسیاری با مشکل مواجه شوند.

 پورحیدری ، دغدغه واحدهای صنعتی را از وظایف اصلی اداره کل صنعت، معدن و تجارت دانست و با اشاره به قطع برق واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: طی چندماه اخیر در حوزه انرژی دچار مشکل شدیم و گلایه های بسیاری از سوی واحدهای صنعتی در استان شاهد بودیم که البته پیگیری ها و دستورات مدیریت ارشد استان موجب شد که عقب ماندگی های ناشی از قطع برق را در حوزه تولید جبران کنیم و به استان های برخوردار از این انرژی برسانیم .

پورحیدری سهم انرژی برق درحوزه صنعت گیلان  را ۱۵ درصد  عنوان کرد و گفت: در صورتی که گرفتاری های فراوانی  که در حوزه تولید داریم موضوع  تامین برق واحدهای صنعتی را حل نکنیم  این مشکل به صورت ریشه ای نمایان می شود و مشکلات عدیده ای را به‌همراه خواهد داشت.

 وی اظهار داشت:  بدلیل ظرفیت های گیلان و برندهایی که در حوزه صنعت و ظرفیت های صادراتی داریم  واحدهای صنعتی با وجود همه محدودیت ها در حال تلاش و بروز رسانی خود هستند  و در همین ارتباط یک فضای همدلی ایجاد شده که بتوانیم به حوزه صنعت کمک کنیم.

مدیرکل صمت گیلان از همراهی شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق گیلان نیز قدر دانی کرد و گفت: اگرچه هنوز ما از وضعیت موجود راضی نیستیم ولی امید داریم تا بتوانیم در فضای همدلی این مشکلات واحدهای صنعتی را رفع کنیم.

HSE متولی و عهده دار کلیه مسائل مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و محیط زیست که از حرف اول کلمات Health به معنی بهداشت و Safety به معنی ایمنی و همچنین Environment به معنی محیط زیست تشکیل شده است.

فلسفه HSE در صنعت نفت، درراستای توسعه پایدار و کرامت انسان از طریق نگاهی سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنعت نفت در زندگی انسان رشد و توسعه همه جانبه کشور اهمیت ویژه ای را ایفا می کند. این فلسفه و نگرش، استراتژی به حداقل رساندن اثرات نا مطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آنها با تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تاسیسات، به صفر رساندن حوادث و آسیبها از طریق حذف شرایط نا ایمن و ارتقاء سلامت افراد، ایمنی و محیط زیست در کلیه سطوح سازمان و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت را دنبال می کند. مقوله های بهداشت، ایمنی و محیط زیست بطور جداگانه در طی سالهای متمادی در صنعت نفت مطرح بوده است، اما نگاه امروز نگاهی نو، سیستماتیک و همه جانبه تحت یک مدیریت واحد میباشد.
نظام مدیریت یکپارچه HSE با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک، به تبیین تأثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته و از این طریق نواقص، مخاطرات بالقوه،  حوادث و مشکلات را بطور نظام مند مورد ارزیابی قرار داده و روشهای مبتنی بر پیشگیری را ارائه میدهد.

نظر شما:

security code