معاون دادگستری گیلان: پیمانکار طرح گردشگری قلعه رودخان فومن به پرداخت بیش از ۱۶۶ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

محکومیت قطعی پیمانکار سابق طرح گردشگری قلعه رودخان فومن
کلانشهر:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان بازدید از طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان فومن ، گفت: حفاظت و صیانت از طرح گردشگری منطقه تاریخی قلعه رودخان فومن از سال ۸۸ به مدت ۱۰ سال به فردی واگذار شد که پس از پایان مدت تعیین شده، این فرد، بدون قرارداد در این مکان فعالیت می‌کرد.

احمد آقایی با اشاره به تخلفات این شخص نظیر حفاری غیر مجاز ، تخریب زمین‌های ملی و قطع درختان جنگلی ، افزود: متهم به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شد.

وی با بیان اینکه پیمانکار متخلف به عنوان مجازات تکمیلی ، به مدت دو سال، از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی محروم شد، اضافه کرد: باید مزایده و فراخوان قانونی برگزار شده و حفاظت از این منطقه به فرد دیگری واگذار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی هم بر اساس قانون متولی انفال است، گفت : دادگستری استان در روند واگذاری‌های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.