نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: جمهوری اسلامی سرنوشت کشور را به نشست های برجامی گره نزده است.

امام جمعه رشت: جمهوری اسلامی سرنوشت کشور را به برجام گره نمی زند

کلانشهر: آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت افزود: آمریکا فهمید دولت جمهوری اسلامی اقتصاد ،سیاست و اداره کشور را منوط به مذاکرات ندانسته است.

 

وی با بیان اینکه برخی در مورد مذاکرات نغمه سرایی می کنند، که نتیجه مذاکرات چه شد؟ اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی از ملت می رود تا جنایات آمریکا را در تحریم ها بردارند.

 

امام جمعه رشت ادامه داد: منتها جمهوری اسلامی در جریان گفتمان ۸ساله برجامی که یک قطره آب هم گیر ما نیامد، همه تضمین ها را داد اما آمریکای جنایت کار عمل که نکرد هیچ، بلکه رودست هم زد.

 

خطیب جمعه رشت گفت: آمریکایی ها الان باید در مذاکرات برای ایران سه کار اساسی بکنند؛ همه تحریم ها را باید یک جانبه لغو کند، باید در رفع تحریم ها راستی آزمایی شوند و سوم تضمین بدهند که به سرخط برنگردد.

 

آیت الله فلاحتی گفت: تا ۲ قدرت پوشالی ظالم جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بر سر کار باشند، آمریکایی ها تن به عزت ملت ها نمی دهند، بلکه هدفشان ذلیل کردن ملل هست.

 

امام جمعه رشت گفت: امروز پس از١٤٤٣ سال از ظهور اسلام می گذرد و یک حکومت بنام جمهوری اسلامی می خواهد براساس موازین شرع حکومت را اداره کند، ببیند چقدر مورد هجمه خودی و غیرخودی است.

 

وی ادامه داد: نفوذی ها و فتنه گران از خطرناک‌ترین موجودات موذی هستند که در هر تشکل الهی اگر رخنه کنند تاثیرات منفی بسیاری دارند.

 

وی همچنین،نتیجه سفر رییس جمهور روسیه و ترکیه به ایران را حاوی نتایج سودمندی دانست و گفت:این سفر این پیام شدید به اروپا و آمریکا را داشت که منطقه مکان شانتاژ شما نیست و باید دست از سر ملت ها بردارید.

 

وی نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد:نمازگزاران و خدمت کنندگان به نمازگزاران باید قدر دانسته شوند .