ثبت نام طرح فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید و طرح جوانی به پایان رسید؛ با اتمام دومین طرح فروش محصولات شنیده ها حکایت از آن دارد که نتایج قرعه کشی فردا اعلام خواهد شد.

 اعلام زمان نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
کلانشهر:ثبت نام در طرح جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه از روز شنبه مورخ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز و ۷۲ ساعت (۳ روز) ادامه داشت. در این مرحله فروش محصولات ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و لاماری ریما در دستور کار قرار گرفت و ثبت نام در طرح فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید و طرح جوانی جمعیت تیر ۱۴۰۱ به پایان رسید.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است؛ تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند.

در دومین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه زمانی ۷۲ ساعته برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته شد و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نداشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.
ثبت نام ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
در دومبن عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محصولات ایران خودرو «پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای»، «پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای»، «پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته»، «پژو پارس سال سفارشی با موتور XU۷P»، «پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU۷P»، «سورن‌پلاس»، «دناپلاس توربوشارژر دستی با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی» و «دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک» در طرح پیش فروش عرضه شدند. در فروش فوق‌العاده ایران خودرو نیز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو پارس سال»، «پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته»، «تارا اتوماتیک» و «دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک» از گروه ایران خودرو با قیمت قطعی در سامانه فروش خودرو عرضه شدند.

ثبت نام سایپا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
از سوی دیگر در اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محصولات سایپا شامل محصولات ارائه شده در این طرح شامل «ساینا S»، «کوییکS» ، «کوییک معمولی»، «کوییک R با گیربکس معمولی» و «شاهین G» در طرح فروش فوق‌العاده عادی و فروش فوق‌العاده ویژه مادران و خودروهای «ساینا S» ، «کوییک معمولی»، «کوییک S»، «کوییک R معمولی»، «کوییک R اتوماتیک»، «سایپا ۱۵۱ SE» با موتور M۱۳ و «شاهین G» در طرح پیش فروش یک ساله و پیش فروش مشارکت در تولید عرضه شد.
در نخستین عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه محصولات بهمن موتور، فردا موتور و لاماری ایما آرین پارس موتور به فروش رسید.

زمان قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو
بر اساس آخرین خبرها، قرعه کشی فروش خودرو در سامانه یکپارچه برگزار و نتایج آن یکشنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود.