سفیر چین در ایران با تاکید بر لزوم توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور گفت: چین از حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای حمایت می کند.

چین از حضور ایران در سازمان شانگهای حمایت می کند
کلانشهر:چانگ هوا بعد از ظهر شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و چین در انزلی اظهار کرد: گیلان استان گردشگری و اقتصادی ایران است.

وی با اشاره به اینکه دولت ایران اهمیت زیادی برای توسعه همه جانبه اقتصادی قائل است، افزود: چین از حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای حمایت می‌کند.

سفیر چین در ایران تاکید کرد: چین آماده تقویت همکاری با کشورهای در حال توسعه است.

چانگ هوا ادامه داد: ایران از قدیم جایگاه ویژه ای در جاده ابریشم داشت و امروزه نیز در پروژه یک کمربند یک جاده نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی به صادرات گسترده کالا توسط ۱۵ هزار قطار باری به اروپا از چین در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: دولت چین به دنبال افزایش این آمار است.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه بنادری مانند کاسپین به دلیل تبلیغات ضعیف کمتر شناخته شده هستند، گفت: شرکت‌های چینی را برای حضور و سرمایه گذاری بیشتر در گیلان تشویق می‌کنیم.

چانگ هوا با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مهم همچون شانگهای در چین ادامه داد: پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مستقر در بندر کاسپین با حضور در نمایشگاه‌هایی از این دست، علاوه بر معرفی و عرضه محصولات تولیدی خود بندر کاسپین را نیز تبلیغ کنند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل ترکیبی و ضرورت اتصال بنادر به راه آهن سراسری اظهار کرد: با راه اندازی راه آهن رشت به انزلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا، زمینه‌های رونق اقتصادی در گیلان نیز فراهم می‌شود.

نظر شما:

security code