ثبت بیش از ۴۰۰ مورد آبله میمونی در ایتالیا


۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: ۲۳۹۶۳ چاپ

وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در کشور ثبت شده است.

ثبت بیش از ۴۰۰ مورد آبله میمونی در ایتالیا
کلانشهر: به دنبال اعلام شرایط اضطراری بهداشت جهانی ناشی از شیوع اخیر بیماری آبله میمونی وزارت بهداشت ایتالیا نیز از ثبت بیش از ۴۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در کشور خبر داد.

بنابر اعلام مقامات ایتالیا تا روز گذشته (شنبه) در مجموع ۴۰۷ مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی ثبت شده اما وضعیت شیوع بیماری تحت کنترل است و نگران کننده نیست.

"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفته است ارزیابی سازمان این است که خطر ابتلا به آبله میمونی در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط ​​است به جز در منطقه اروپا که سطح خطر، بالا ارزیابی می‌شود.

طبق اعلام آدهانوم تاکنون بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به این بیماری در ۷۵ کشور و منطقه در جهان گزارش شده است. همچنین پنج بیمار جان خود را از دست داده اند.

بیشتر افراد مبتلا به آبله میمونی بدون نیاز به دریافت دارو در مدت چند هفته بهبود پیدا میکنند. علائم بیماری مشابه با آنفلوآنزاست و شامل تب، لرز و ورم غدد لنفاوی میشود که با بروز بثورات پوستی همراه است.

 طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، این بیماری در کودکان، زنان باردار و افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند می تواند شدیدتر باشد.

نظر شما:

security code