نیمی از سهمیه اشتغال گردشگری گیلان محقق شد


۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: ۲۳۹۶۹ چاپ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید براینکه بیش از ۵۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال این اداره‌کل از ابتدای سال تاکنون محقق شده است،گفت:سرمایه گذاری و بومگردی بالاترین سهم را در این موفقیت داشته اند.

نیمی از سهمیه اشتغال گردشگری گیلان محقق شد
کلانشهر:ولی جهانی افزود: سال گذشته با موفقیت ۱۲۵ درصدی و ایجاد شغل برای ۶۰۰ نفر، رتبه نخست در تحقق اشتغال حوزه‌ گردشگری را کسب کردیم؛ لذا برای امسال ظرفیت سهم اشتغال گیلان افزایش یافت و به یکهزار و ۱۳۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: در سال جاری که با شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین مزین شده و به منظور تحقق سیاست‌های کلی پیش‌بینی‌شده در خصوص رونق اشتغال و ایجاد توسعه کسب‌وکارها در حوزه گردشگری و صنایع‌ وابسته، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان موفق شده تا پایان تیرماه بیش از ۵۰ درصد از تعهد اشتغال این اداره‌کل را که برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌ شده محقق کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اضافه کرد: تحقق موضوع یاد شده در زمینه های سرمایه گذاری و گردشگری بویژه بومگردی است.

جهانی گفت: ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی در گیلان فعال است که بیشتر آنها در شهرستان های رشت،رودبار،تالش و شفت فعال است؛ اقامتگاه های بومگردی یکهزار و ۲۵۳ اتاق و سه هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده است .

وی گفت: این اداره‌کل در تلاش است با ایجاد فضای مناسب برای رونق گردشگری و صنایع‌ وابسته در استان گیلان و همچنین تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جذاب در حوزه‌های مختلف سهم مهمی را در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی متوازن در استان گیلان ایفا کند.

سه هزار و ۳۳۰ واحد گردشگری در گیلان فعال است.