رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد؛

برخورد قانونی با عاملان تخریب کارخانه ریسندگی لاهیجان


۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۴:۳۱ | کد خبر: ۲۴۰۴۱ چاپ

رئیس دادگستری گیلان گفت: با عاملان تخریب کارخانه ریسندگی لاهیجان برخورد قانونی می شود.

 برخورد قانونی با عاملان تخریب کارخانه ریسندگی لاهیجان
کلانشهر:حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد قضائی از کارخانه ماشین سازی امیدی و کارخانه ریسندگی در شهرستان لاهیجان بازدید کرد و بر برخورد قانونی و قاطع با عاملان تخریب کارخانه ریسندگی لاهیجان تأکید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به ظرفیت مناسب شرکت ماشین سازی مواد غذای در راستای اشتغال زایی جوانان اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ نفر از تحصیل کردگان رشته‌های فنی در این شرکت مشغول به کار می‌باشند که در صورت بهره برداری از تمام ظرفیت کارخانه، این تعداد به ۵۰۰ نفر ارتقا می‌یابد.

وی در ادامه افزود: مبنی بر دستور رئیس کل دادگستری استان دستگاه قضائی حمایت‌های حقوقی لازم را با برگزاری نشستی با حضور مدیران و مسئولان متولی در دادگستری استان در خصوص اعطای مجوزها و برخورداری از تسهیلات بانکی در مدت زمان کوتاه‌تر و در چارچوب قانونی انجام خواهد داد.

آقایی با اشاره به بازدید از کارخانه ریسندگی لاهیجان که مساحتی بیش از ۴۰ هزار متر مربع دارد وضعیت کنونی آن را ماحصل بی توجهی و غفلت ورزی مسئولان و سو استفاده از موقعیت کارخانه دانست و تصریح کرد: بنا به نظر کارشناسان این واحد تولیدی غیر فعال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه می‌توانست بستر اشتغال جوانان منطقه باشد ولی مالکان کنونی در صدد تغییر کاربری صنعتی کارخانه به کاربری مسکونی هستند، اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان، دادستان لاهیجان اجازه تغییر کاربری را نداده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

آقایی اضافه کرد: با پیگیری دستگاه قضائی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت حل مشکلات بانکی، دارایی، تأمین اجتماعی و … از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰ واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافته و به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای ۱۶۰۰ نفر هم امنیت شغلی فراهم شده است.