مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اعلام کرد: طرح ملی «با هم بخوانیم» با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و توسعه عدالت فرهنگی از کتابخانه عمومی امام علی (ع)روستای کلاشم شفت آغاز شد.

طرح ملی «با هم بخوانیم» در گیلان از کلاشم شفت آغاز شد
کلانشهر:پریسا کرمی روز سه شنبه افزود: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ملی «با هم بخوانیم» در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در یکصد کتابخانه عمومی کشور، دومین دور از اجرای این طرحِ ملی در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور از کتابخانه یاد شده در گیلان آغاز شده است.

وی اظهار داشت:دومین دور از طرح ملی «با هم بخوانیم» ویژه مناطق محروم، با هدف گسترش عدالت در امر آموزش‌ فرهنگی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی-اسلامی که از طریق مطالعه گروهی براساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان تدارک دیده شد، آغاز بکار کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: انتخاب کتاب‌های خواندنی و متنوع و تدوین یک‌سری فعالیت‌های جذاب علمی و عملی فرآیند خوانش کتاب را در این طرح بسیار لذّتبخش ساخته است.

کرمی اضافه کرد:کتابخانه های برگزیده در طرح کشوری یادشده  در مناطق محروم استان‌های کشور هستند و کتابداران نیز از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین با ایجاد سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، عملکرد گروه‌های مطالعاتی ۱۲ نفره در این ۳۵ کتابخانه به صورت هفته به هفته از سوی ستاد بررسی می‌شود و برترین‌های هفته نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: در تدوین سیر مطالعاتی به پنج ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است.

گفتنی است کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم در سال ۱۳۸۷ با زیربنایی بالغ بر۳۶۰ متر مربع احداث و به بهره برداری رسید. این کتابخانه با برخورداری از بخش های مختلفی چون سالن مطالعه، بخش مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش کودک، بخش جستجو و امانت کتاب و همچنین دسترسی به پایگاه های مجازی معتبر علمی از مراکز پویای فرهنگی منطقه است.

نظر شما:

security code