انتقادات تند استاندار گیلان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند؛

وضعیت پسماند شهرستان های گیلان فاجعه محیط زیستی است


۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۲۱:۱۱ | کد خبر: ۲۴۰۵۹ چاپ

عباسی گفت:به واسطه پیگیری مستمر پسماند رشت از سوی رئیس‌جمهوری از وزیر کشور و بنده و ضعف‌های موجود، شخصاً این موضوع را دنبال می‌کنم.

وضعیت پسماند شهرستان های گیلان فاجعه محیط زیستی است
کلانشهر :استاندار گیلان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه پسماند زیبنده مردم گیلان نیست، بر لزوم تغییر جدی در وضعیت کنونی به قید فوریت تأکید کرد و گفت:برخی از شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی شهر برای حل معضل پسماند به دنبال معجزه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه گزارش محیط زیست از وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان نشان دهنده فاجعه زیست محیطی است، اظهار کرد: معضل پسماند یکی از مشکلات بزرگ در استان گیلان محسوب می‌شود و آمار محیط زیست از وضعیت پسماند شهرستان‌های استان بسیار تاسف بار است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان، گفت: برخی از مسئولان ساماندهی پسماند شهر خود را رها کردند که باید به مردم و استانداری پاسخگو باشند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مردم از برگزاری جلسات تکراری خسته و گزارش‌های متوالی خسته شده‌اند، بیان کرد: به نظر می‌آید برخی از شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی شهرها برای حل معضل پسماند به دنبال معجزه هستند.

عباسی با انتقاد از ناکارآمدی و ضعف اعضای شورای اسلامی شهر رشت، گفت:رشت طی چندین سال، درگیر بازی‌های سیاسی اعضای شورای اسلامی شهر شده و مشخص نیست مردم تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی و ضعف این افراد را بپردازند.

وی تصریح کرد: به واسطه پیگیری مستمر پسماند رشت از سوی رئیس‌جمهوری از وزیر کشور و بنده و ضعف‌های موجود، شخصاً این موضوع را دنبال می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان، معاون عمرانی استانداری را موظف کرد تا ظرف دو روز آینده، آخرین وضعیت پسماند را به وی گزارش دهد.

عباسی بر لزوم تغییر جدی در وضعیت پسماند گیلان به قید فوریت تأکید کرد و مسئولیت نظارت بر این امر در شهرستان‌ها را برعهده فرمانداران دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته زیبنده مردم گیلان و دولت مردمی نیست.