سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

نظارت بر اجرای طرح «دارویار» در گیلان/ پرداختی ها کاهش یافته است


۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۴:۱۲ | کد خبر: ۲۴۰۸۲ چاپ

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نظارت بر «طرح دارویار» در داروخانه های استان گفت: با اجرای این طرح پرداختی‌های بیماریا کاهش داشته و یا تغییر نکرده است.

نظارت بر اجرای طرح «دارویار» در گیلان/ پرداختی ها کاهش یافته است
کلانشهر:نسیبه یوسفیان صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۳۶۶ قلم دارو پر مصرف و ضروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح «دارویار» در داروخانه‌های گیلان به خوبی در حال اجراست.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با اجرای طرح «دارویار» برخی اقلامی که مشمول بیمه نبودند تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: این مسئله سبب شده تا میزان پرداختی بیمار یا تغییر نکند و یا کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه داروهایی که نیاز به نسخه ندارند با توجه به عدم تخصیص ارز، با اجرای طرح «دارویار» مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند، افزود: یک هزار و ۴۵ قلم داروی تولید داخل مشمول تغییر قیمت شده که به طور کامل توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

یوسفیان با بیان اینکه با اجرای طرح «دارویار» قیمت داروها واقعی‌تر شده است، ادامه داد: در گذشته تورم در این زمینه وجود داشت و این مسئله تولید دارو را با چالش مواجه کرده بود و عدم وابستگی دارو به ارز تولیدی می‌تواند تحولاتی در تولید داخلی ایجاد کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code